dc.contributor.advisor | Kagkarakis, Nikolaos | |
dc.contributor.advisor | Καγκαράκης, Νικόλαος | |
dc.contributor.author | Margetas, Antonis Kosmas | |
dc.contributor.author | Μαργέτας, Αντώνιος Κοσμάς | |
dc.date.accessioned | 2024-09-11T06:24:31Z | |
dc.date.available | 2024-09-11T06:24:31Z | |
dc.date.issued | 2024-08 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16735 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4157 | |
dc.description.abstract | Τα τραπεζικά δάνεια αποτελούν κρίσιμο μέσο χρηματοδότησης για τη ναυτιλιακή
βιομηχανία. Ο κλάδος χαρακτηρίζεται από υψηλή αβεβαιότητα και αστάθεια και
επηρεάζεται βαθιά από τα γεωπολιτικά γεγονότα, τις τάσεις της παγκόσμιας
οικονομίας και τις προοπτικές του παγκόσμιου εμπορίου. Ο κλάδος επιβαρύνεται με
υψηλά επενδυτικά και λειτουργικά κόστη και απαιτείται εξωτερική χρηματοδότηση
για τη λειτουργία των ναυτιλιακών εταιρειών. Ωστόσο, τα πλεονεκτήματα του χρέους
συνοδεύονται και από αρκετά μειονεκτήματα, σε περίπτωση που η κεφαλαιακή
διάρθρωση της εταιρείας δεν είναι η βέλτιστη. Καθώς ο ναυτιλιακός κλάδος είναι
ιδιαίτερα ασταθής, τα ναυτιλιακά δάνεια συνοδεύονται από εκτενείς
Χρηματοοικονομικές Ρήτρες, σχεδιασμένων να παρακολουθούν στενά την απόδοση
και να δίνουν στις τράπεζες και τις εταιρείες χρόνο για διορθωτικά μέτρα, σε
περίπτωση που η οικονομική υγεία του δανειολήπτη υποχωρήσει. Σκοπός αυτής της
μελέτης είναι να παράσχει μια ολοκληρωμένη εικόνα των Χρηματοοικονομικών
Ρητρών στον κλάδο της ναυτιλίας και να εξηγήσει τις συνέπειές τους και τους
παράγοντες που προκαλούν παραβίαση των Χρηματοοικονομικών Ρητρών από τις
ναυτιλιακές εταιρείες, προκειμένου να συμβάλει στην διαχείριση των κινδύνων που
αντιμετωπίζουν τόσο οι δανειολήπτες όσο και δανειστές στον κλάδο. Το εμπειρικό
μέρος της μελέτης επιχειρεί να προβλέψει τις παραβιάσεις των ρητρών
χρησιμοποιώντας διάφορα στατιστικά μοντέλα. Η ανάλυση έδειξε ότι ορισμένες
χρηματοοικονομικές μεταβλητές, όπως οι ταμειακές ροές από χρηματοδοτικές
δραστηριότητες, έχουν στατιστικά σημαντική σχέση με τις παραβιάσεις των
χρηματοοικονομικών ρητρών. Συγκεκριμένα, οι υψηλότερες ταμειακές ροές από
χρηματοοικονομικές δραστηριότητες συσχετίστηκαν με αυξημένη πιθανότητα
παραβιάσεων των ρητρών, υποδηλώνοντας ότι οι εταιρείες που βασίζονται
περισσότερο στην εξωτερική χρηματοδότηση ενδέχεται να διατρέχουν μεγαλύτερο
κίνδυνο παραβίασης των χρηματοοικονομικών όρων. | el |
dc.format.extent | 57 | el |
dc.language.iso | en | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Probability of financial covenant violation. The case of internationally listed shipping companies | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | Bank loans are a crucial financing instrument for the shipping industry. The sector is
characterized by high uncertainty and volatility, and is affected deeply by geopolitical
events, the global economy trends and the global trade outlooks. The sector is
burdened with high investment and operational costs, and external funding is
necessary to the functioning of the shipping companies. However, the advantages of
debt are also accompanied with several drawbacks, in case the capital structure of the
company is not optimal. As the shipping industry is especially volatile, shipping loans
come with an extensive list of covenants, designed to closely monitor performance
and allow the banks and the companies time for corrective measures, should the
borrower’s financial health declines. The purpose of this study is to provide a
comprehensive snapshot of the financial covenants in the shipping industry sector and
explain their consequences and the factors that cause financial covenant violation by
the shipping firms, in order to help mitigate the risks faced by both borrowers and
lenders in the industry. The empirical part of the study attempts to predict covenant
breaches by using several statistical models. The analysis indicated that certain
financial variables, such as cash flows from financing activities, have a statistically
significant relationship with covenant breaches. Specifically, higher cash flows from
financing activities were associated with an increased probability of covenant
violations, suggesting that companies relying more heavily on external financing might
be at greater risk of breaching financial covenants. | el |
dc.contributor.master | Shipping Management | el |
dc.subject.keyword | Financial covenant violation | el |
dc.subject.keyword | Prediction | el |
dc.subject.keyword | Risk assessment | el |
dc.subject.keyword | Shipping | el |
dc.subject.keyword | Shipping debt financing | el |
dc.subject.keyword | Shipping industry | el |
dc.subject.keyword | Shipping investment | el |
dc.date.defense | 2024-09-03 | |