dc.contributor.advisor | Τσάκωνας, Παναγιώτης | |
dc.contributor.author | Στιβακτάκη, Κωνσταντίνα Πολυξένη | |
dc.date.accessioned | 2024-08-27T08:33:34Z | |
dc.date.available | 2024-08-27T08:33:34Z | |
dc.date.issued | 2024-07 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16680 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4102 | |
dc.description.abstract | Οι γραμματικές πτώσεις αποτελούν ένα σημαντικό χαρακτηριστικό της ελληνικής γλώσσας. Βοηθούν στο να καθορίζεται ο ρόλος και η θέση των λέξεων σε μια πρόταση. Για παράδειγμα, η πτώση του υποκειμένου στην ονομαστική χρησιμοποιείται για να δείξει το υποκείμενο ενός ρήματος.
Μερικές πτώσεις, όπως η γενική, χρησιμοποιούνται για να δείξουν την κατοχή ή τη σχέση μεταξύ δύο αντικειμένων. Για παράδειγμα, στην πρόταση "Το βιβλίο της Μαρίας είναι καλό", η πτώση "της Μαρίας" δείχνει ότι το βιβλίο ανήκει στην Μαρία. Ορισμένες πτώσεις χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν ιδιότητες ή χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, στη φράση "Η καρέκλα είναι πράσινη", η πτώση του επιθέτου "πράσινη" είναι ονομαστική και δείχνει το χαρακτηριστικό της καρέκλας. Συμβάλλουν στην πλούσια έκφραση της γλώσσας και είναι σημαντικές για την κατανόηση του νοήματος των προτάσεων.
Συχνά όμως η επιλογή των σωστών πτώσεων και αριθμών των επιθέτων ή των ουσιαστικών, δημιουργεί σύγχυση στους μαθητές. Χρειάζεται να εξοικειωθούν με κάθε παραλλαγή και να έχουν τη δυνατότητα να διακρίνουν τη σωστή απάντηση σε κάθε πρόταση, ενώ παράλληλα να εκπαιδευτούν στον τρόπο παρατήρησης.
Στο παρόν εκπαιδευτικό σενάριο, παρουσιάζονται οι νοηματικές παραλλαγές που προκύπτουν από τη χρήση κάθε πτώσης. Δίνεται έμφαση στην περιγραφή διαφόρων ιδιοτήτων και χαρακτηριστικών, ώστε οι μαθητές να μπορούν να διακρίνουν ανάλογα με το νόημα κάθε πρότασης, τη σωστή πτώση και αριθμό ενός επιθέτου/ουσιαστικού. | el |
dc.format.extent | 21 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Εκπαιδευτικό λογισμικό : γραμματικές πτώσεις και αριθμοί | el |
dc.title.alternative | Educational software : grammatical cases, singular and plural forms | el |
dc.type | Bachelor Dissertation | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | Grammatical cases are an important feature of the Greek language. They help determine the role and position of words in a sentence. For example, the nominative case is used to indicate the subject of a verb.
Some cases, like the genitive, are used to show possession or the relationship between two objects. For example, in the sentence "Maria's book is good," the phrase "Maria's" indicates that the book belongs to Maria. Certain cases are used to describe properties or characteristics. For example, in the phrase "The chair is green," the adjective "green" is in the nominative case and describes the characteristic of the chair. They contribute to the rich expression of the language and are essential for understanding the meaning of sentences.
However, choosing the correct cases and numbers for adjectives or nouns often creates confusion for students. They need to become familiar with each variation and be able to discern the correct answer in each sentence while also being trained in observation techniques.
In this educational scenario, the semantic variations that arise from the use of each case are presented. Emphasis is placed on describing various properties and characteristics so that students can distinguish the correct case and number of an adjective/noun according to the meaning of each sentence. | el |
dc.subject.keyword | Γραμματικές πτώσεις | el |
dc.subject.keyword | Ενικός αριθμός | el |
dc.subject.keyword | Πληθυντικός αριθμός | el |
dc.subject.keyword | Κλίση ουσιαστικών | el |
dc.subject.keyword | Κλίση επιθέτων | el |
dc.date.defense | 2024-07-18 | |