dc.contributor.advisor | Σαΐτη, Άννα | |
dc.contributor.author | Αζαριάδης, Γεώργιος | |
dc.date.accessioned | 2024-08-26T08:56:00Z | |
dc.date.available | 2024-08-26T08:56:00Z | |
dc.date.issued | 2024-07 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16667 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4089 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διατριβή διερευνά τη σχέση μεταξύ της συναισθηματικής νοημοσύνης (ΣΝ) και της εκπαιδευτικής ηγεσίας, δίνοντας έμφαση στη σημασία της ΣΝ στη λήψη αποφάσεων και στη διαχείριση κρίσεων σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Ξεκινά με τον ορισμό των συναισθημάτων και την εμβάθυνση στα νευρολογικά και φυσιολογικά τους θεμέλια, τονίζοντας τη σημασία της συναισθηματικής ρύθμισης και την αλληλεπίδραση μεταξύ των συναισθημάτων και των γνωστικών λειτουργιών. Στη συνέχεια, η διατριβή διερευνά την έννοια της νοημοσύνης, διαφοροποιώντας μεταξύ γνωστικής, συναισθηματικής και πνευματικής νοημοσύνης και τονίζοντας τον ρόλο της συναισθηματικής νοημοσύνης στην προσωπική και επαγγελματική επιτυχία. Συζητά τις διαστάσεις της συναισθηματικής νοημοσύνης, συμπεριλαμβανομένης της αυτογνωσίας, της αυτοδιαχείρισης, της ενσυναίσθησης και της διαχείρισης σχέσεων, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο αυτές οι δεξιότητες συμβάλλουν στην αποτελεσματική ηγεσία.
Η διατριβή εμβαθύνει περαιτέρω στην έννοια της ηγεσίας, διαφοροποιώντας την από τη διοίκηση και διερευνώντας διάφορα στυλ και θεωρίες ηγεσίας, συμπεριλαμβανομένης της μετασχηματιστικής ηγεσίας. Δίνει έμφαση στη σημασία της συναισθηματικής νοημοσύνης στην εκπαιδευτική ηγεσία, ιδίως στη λήψη αποφάσεων και στη διαχείριση κρίσεων. Συζητά επίσης τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί ηγέτες στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο χαρακτηρίζεται από μια συγκεντρωτική και γραφειοκρατική δομή.
Η διατριβή καταλήγει επισημαίνοντας την ανάγκη για περαιτέρω έρευνα σχετικά με τη συναισθηματική νοημοσύνη και την εκπαιδευτική ηγεσία και προτείνει ότι η ανάπτυξη δεξιοτήτων συναισθηματικής νοημοσύνης στους εκπαιδευτικούς ηγέτες μπορεί να ενισχύσει την αποτελεσματικότητά τους στη διαχείριση κρίσεων και στη λήψη ορθών αποφάσεων, ωφελώντας τελικά ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα. | el |
dc.format.extent | 103 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Συναισθηματική νοημοσύνη και εκπαιδευτική ηγεσία : η σημασία και η αξία της συναισθηματικής νοημοσύνης στην λήψη αποφάσεων και στην διαχείριση κρίσεων | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | This thesis explores the relationship between emotional intelligence (EQ) and educational leadership, emphasizing the importance of EQ in decision-making and crisis management within educational settings. It begins by defining emotions and delving into their neurological and physiological underpinnings, highlighting the significance of emotional regulation and the interplay between emotions and cognitive functions. The thesis then explores the concept of intelligence, differentiating between cognitive, emotional, and spiritual intelligence, and emphasizing the role of emotional intelligence in personal and professional success. It discusses the dimensions of emotional intelligence, including self-awareness, self-management, empathy, and relationship management, and how these skills contribute to effective leadership.
The thesis further delves into the concept of leadership, differentiating it from management, and exploring various leadership styles and theories, including transformational leadership. It emphasizes the importance of emotional intelligence in educational leadership, particularly in decision-making and crisis management. It also discusses the challenges and opportunities faced by educational leaders in the Greek educational system, which is characterized by a centralized and bureaucratic structure.
The thesis concludes by highlighting the need for further research on emotional intelligence and educational leadership and suggests that developing emotional intelligence skills in educational leaders can enhance their effectiveness in managing crises and making sound decisions, ultimately benefiting the entire educational community. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Συναισθηματική νοημοσύνη | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτική ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Λήψη αποφάσεων | el |
dc.subject.keyword | Διαχείριση κρίσεων | el |
dc.date.defense | 2024-07-16 | |