Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΝαούμ, Βασίλειος - Χρήστος
dc.contributor.authorΒαρούμας, Δημήτριος - Σταύρος
dc.date.accessioned2024-07-23T06:08:02Z
dc.date.available2024-07-23T06:08:02Z
dc.date.issued2024-07
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16633
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4055
dc.description.abstractΚεντρικός σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της διάρθρωσης κόστους, των πρακτικών πράσινης ναυτιλίας και του ψηφιακού μετασχηματισμού της Olympia Ocean Carriers. Για την επίτευξη του συγκεκριμένου ερευνητικού στόχου διενεργήθηκε δευτερογενής έρευνα με την τεχνική της μελέτης περίπτωσης στην μικρομεσαία ναυτιλιακή επιχείρηση Olympia Ocean Carriers. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υφίσταται έντονη εποχικότητα σε ότι αφορά τα κόστη της εταιρείας. Πιο συγκεκριμένα, τα κόστη μεταφοράς ανταλλακτικών πλοίων για τους πελάτες της ήταν ιδιαίτερα αυξημένα την περίοδο Αύγουστος-Νοέμβριος 2022. Επίσης, δημοφιλείς χώρες προμήθειας των ανταλλακτικών ήταν η Ιαπωνία, η Ολλανδία και η Κορέα, ενώ σημαντικές χώρες άφιξής τους ήταν η Κίνα, η Σιγκαπούρη και η Αίγυπτος. Αυτές οι χώρες απέχουν πολλά μίλια μεταξύ τους υπογραμμίζοντας ακόμα περισσότερο την ανάγκη υλοποίησης πράσινων πρωτοβουλιών για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας. Σε ότι αφορά το κόστος ανά πλοίο, διαπιστώθηκε ότι τα Capesize πλοία διεξάγουν τα περισσότερα ταξίδια για τη μεταφορά ανταλλακτικών πλοίου προς πελάτες, διαθέτοντας τη μεγαλύτερη συμβολή στα συνολικά κόστη μεταφοράς. Ακόμα, διαπιστώθηκε ότι η εταιρεία χρησιμοποιεί εναλλακτικές μορφές καυσίμων, όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο, σε μερικά από τα πλοία της. Επίσης, έχουν υλοποιηθεί επιπρόσθετες πράσινες πρωτοβουλίες όπως η βελτιστοποίηση της ταχύτητας του πλοίου, οι επιστρώσεις κύτους και η μείωση του χρόνου αδράνειας. Επιπλέον, η Olympia Ocean Carriers διαθέτει ψηφιακούς αισθητήρες στον εμπορικό της στόλο, οι οποίοι βασίζονται στα μεγάλα δεδομένα για να μεταδώσουν ψηφιακές πληροφορίες ποικίλης φύσεως. Οι πληροφορίες συλλέγονται σε πραγματικό χρόνο και αφορούν στη θερμοκρασία μέσα στα κοντέινερ, την ατμόσφαιρα και την επικινδυνότητά της, τις καιρικές συνθήκες, καθώς και την ακριβή τοποθεσία τόσο των πλοίων όσο και των εμπορευματοκιβωτίων. Παράλληλα, εντοπίστηκε ότι η εταιρεία έχει κάνει σημαντικά βήματα σε ότι αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό χρησιμοποιώντας τεχνολογίες όπως το ψηφιακό blockchain, το δίκτυο 5G και την τεχνητή νοημοσύνη. Τέλος, βάσει των αποτελεσμάτων παρατίθενται στρατηγικές προτάσεις προς επαγγελματίες και ερευνητές του τομέα των marine logisticsel
dc.format.extent148el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleMarine logistics : ανάλυση κόστους μεταφοράς / παράδοσης ανταλλακτικών στο πλοίοel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe main purpose of this thesis is to investigate the cost structure, green shipping practices and digital transformation of Olympia Ocean Carriers conducting a case study. The results showed that there is strong seasonality in the company's costs. More specifically, shipping costs for ship spare parts were particularly high in the period August-November of 2022. Additionally, popular countries suppling Olympia Ocean Carriers with spare parts were Japan, the Netherlands and Korea. On the other hand, important shipping countries were China, Singapore and Egypt. These countries are many miles apart underlying the need to implement green shipping initiatives to reduce the company's environmental footprint. In terms of cost per vessel, it was found that Capesize vessels conduct the majority of transportations, intensely contributing to the company’s total transport costs. Moreover, it was found that Olympia Ocean Carriers uses alternative forms of fuel, such as liquefied natural gas, in some of its ships. Additional green initiatives that have been implemented are ship speed optimization, hull coatings and idle time reductions. In addition, the company has embedded digital sensors in its commercial fleet, which heavily rely on big data to transmit a variety of digital information. Such information is collected in real time and concerns the temperature inside the containers, the outside atmosphere, weather conditions, as well as the exact location of both ships and containers. At the same time, it was found that the company has taken significant steps in terms of digital transformation using new technologies such as digital blockchain, 5G network and artificial intelligence. Finally, based on the results, strategic proposals are made for professionals and researchers in the field of marine logistics.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΠράσινη ναυτιλίαel
dc.subject.keywordΔιάρθρωση κόστουςel
dc.subject.keywordΨηφιακός μετασχηματισμόςel
dc.subject.keywordMarine logisticsel
dc.date.defense2024-07-08


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»