dc.contributor.advisor | Ναούμ, Βασίλειος - Χρήστος | |
dc.contributor.author | Βαρούμας, Δημήτριος - Σταύρος | |
dc.date.accessioned | 2024-07-23T06:08:02Z | |
dc.date.available | 2024-07-23T06:08:02Z | |
dc.date.issued | 2024-07 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16633 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4055 | |
dc.description.abstract | Κεντρικός σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της
διάρθρωσης κόστους, των πρακτικών πράσινης ναυτιλίας και του ψηφιακού
μετασχηματισμού της Olympia Ocean Carriers. Για την επίτευξη του συγκεκριμένου
ερευνητικού στόχου διενεργήθηκε δευτερογενής έρευνα με την τεχνική της μελέτης
περίπτωσης στην μικρομεσαία ναυτιλιακή επιχείρηση Olympia Ocean Carriers. Τα
αποτελέσματα έδειξαν ότι υφίσταται έντονη εποχικότητα σε ότι αφορά τα κόστη της
εταιρείας. Πιο συγκεκριμένα, τα κόστη μεταφοράς ανταλλακτικών πλοίων για τους
πελάτες της ήταν ιδιαίτερα αυξημένα την περίοδο Αύγουστος-Νοέμβριος 2022.
Επίσης, δημοφιλείς χώρες προμήθειας των ανταλλακτικών ήταν η Ιαπωνία, η Ολλανδία
και η Κορέα, ενώ σημαντικές χώρες άφιξής τους ήταν η Κίνα, η Σιγκαπούρη και η
Αίγυπτος. Αυτές οι χώρες απέχουν πολλά μίλια μεταξύ τους υπογραμμίζοντας ακόμα
περισσότερο την ανάγκη υλοποίησης πράσινων πρωτοβουλιών για τη μείωση του
περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας.
Σε ότι αφορά το κόστος ανά πλοίο, διαπιστώθηκε ότι τα Capesize πλοία διεξάγουν τα
περισσότερα ταξίδια για τη μεταφορά ανταλλακτικών πλοίου προς πελάτες,
διαθέτοντας τη μεγαλύτερη συμβολή στα συνολικά κόστη μεταφοράς. Ακόμα,
διαπιστώθηκε ότι η εταιρεία χρησιμοποιεί εναλλακτικές μορφές καυσίμων, όπως το
υγροποιημένο φυσικό αέριο, σε μερικά από τα πλοία της. Επίσης, έχουν υλοποιηθεί
επιπρόσθετες πράσινες πρωτοβουλίες όπως η βελτιστοποίηση της ταχύτητας του
πλοίου, οι επιστρώσεις κύτους και η μείωση του χρόνου αδράνειας. Επιπλέον, η
Olympia Ocean Carriers διαθέτει ψηφιακούς αισθητήρες στον εμπορικό της στόλο, οι
οποίοι βασίζονται στα μεγάλα δεδομένα για να μεταδώσουν ψηφιακές πληροφορίες
ποικίλης φύσεως. Οι πληροφορίες συλλέγονται σε πραγματικό χρόνο και αφορούν στη
θερμοκρασία μέσα στα κοντέινερ, την ατμόσφαιρα και την επικινδυνότητά της, τις
καιρικές συνθήκες, καθώς και την ακριβή τοποθεσία τόσο των πλοίων όσο και των
εμπορευματοκιβωτίων. Παράλληλα, εντοπίστηκε ότι η εταιρεία έχει κάνει σημαντικά
βήματα σε ότι αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό χρησιμοποιώντας τεχνολογίες
όπως το ψηφιακό blockchain, το δίκτυο 5G και την τεχνητή νοημοσύνη. Τέλος, βάσει
των αποτελεσμάτων παρατίθενται στρατηγικές προτάσεις προς επαγγελματίες και
ερευνητές του τομέα των marine logistics | el |
dc.format.extent | 148 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Marine logistics : ανάλυση κόστους μεταφοράς / παράδοσης ανταλλακτικών στο πλοίο | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The main purpose of this thesis is to investigate the cost structure, green shipping
practices and digital transformation of Olympia Ocean Carriers conducting a case
study. The results showed that there is strong seasonality in the company's costs. More
specifically, shipping costs for ship spare parts were particularly high in the period
August-November of 2022. Additionally, popular countries suppling Olympia Ocean
Carriers with spare parts were Japan, the Netherlands and Korea. On the other hand,
important shipping countries were China, Singapore and Egypt. These countries are
many miles apart underlying the need to implement green shipping initiatives to reduce
the company's environmental footprint.
In terms of cost per vessel, it was found that Capesize vessels conduct the majority of
transportations, intensely contributing to the company’s total transport costs. Moreover,
it was found that Olympia Ocean Carriers uses alternative forms of fuel, such as
liquefied natural gas, in some of its ships. Additional green initiatives that have been
implemented are ship speed optimization, hull coatings and idle time reductions. In
addition, the company has embedded digital sensors in its commercial fleet, which
heavily rely on big data to transmit a variety of digital information. Such information
is collected in real time and concerns the temperature inside the containers, the outside
atmosphere, weather conditions, as well as the exact location of both ships and
containers. At the same time, it was found that the company has taken significant steps
in terms of digital transformation using new technologies such as digital blockchain,
5G network and artificial intelligence. Finally, based on the results, strategic proposals
are made for professionals and researchers in the field of marine logistics. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Πράσινη ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Διάρθρωση κόστους | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακός μετασχηματισμός | el |
dc.subject.keyword | Marine logistics | el |
dc.date.defense | 2024-07-08 | |