Marine logistics : ανάλυση κόστους μεταφοράς / παράδοσης ανταλλακτικών στο πλοίο
Master Thesis
Συγγραφέας
Βαρούμας, Δημήτριος - Σταύρος
Ημερομηνία
2024-07Επιβλέπων
Ναούμ, Βασίλειος - ΧρήστοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Πράσινη ναυτιλία ; Διάρθρωση κόστους ; Ψηφιακός μετασχηματισμός ; Marine logisticsΠερίληψη
Κεντρικός σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της
διάρθρωσης κόστους, των πρακτικών πράσινης ναυτιλίας και του ψηφιακού
μετασχηματισμού της Olympia Ocean Carriers. Για την επίτευξη του συγκεκριμένου
ερευνητικού στόχου διενεργήθηκε δευτερογενής έρευνα με την τεχνική της μελέτης
περίπτωσης στην μικρομεσαία ναυτιλιακή επιχείρηση Olympia Ocean Carriers. Τα
αποτελέσματα έδειξαν ότι υφίσταται έντονη εποχικότητα σε ότι αφορά τα κόστη της
εταιρείας. Πιο συγκεκριμένα, τα κόστη μεταφοράς ανταλλακτικών πλοίων για τους
πελάτες της ήταν ιδιαίτερα αυξημένα την περίοδο Αύγουστος-Νοέμβριος 2022.
Επίσης, δημοφιλείς χώρες προμήθειας των ανταλλακτικών ήταν η Ιαπωνία, η Ολλανδία
και η Κορέα, ενώ σημαντικές χώρες άφιξής τους ήταν η Κίνα, η Σιγκαπούρη και η
Αίγυπτος. Αυτές οι χώρες απέχουν πολλά μίλια μεταξύ τους υπογραμμίζοντας ακόμα
περισσότερο την ανάγκη υλοποίησης πράσινων πρωτοβουλιών για τη μείωση του
περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας.
Σε ότι αφορά το κόστος ανά πλοίο, διαπιστώθηκε ότι τα Capesize πλοία διεξάγουν τα
περισσότερα ταξίδια για τη μεταφορά ανταλλακτικών πλοίου προς πελάτες,
διαθέτοντας τη μεγαλύτερη συμβολή στα συνολικά κόστη μεταφοράς. Ακόμα,
διαπιστώθηκε ότι η εταιρεία χρησιμοποιεί εναλλακτικές μορφές καυσίμων, όπως το
υγροποιημένο φυσικό αέριο, σε μερικά από τα πλοία της. Επίσης, έχουν υλοποιηθεί
επιπρόσθετες πράσινες πρωτοβουλίες όπως η βελτιστοποίηση της ταχύτητας του
πλοίου, οι επιστρώσεις κύτους και η μείωση του χρόνου αδράνειας. Επιπλέον, η
Olympia Ocean Carriers διαθέτει ψηφιακούς αισθητήρες στον εμπορικό της στόλο, οι
οποίοι βασίζονται στα μεγάλα δεδομένα για να μεταδώσουν ψηφιακές πληροφορίες
ποικίλης φύσεως. Οι πληροφορίες συλλέγονται σε πραγματικό χρόνο και αφορούν στη
θερμοκρασία μέσα στα κοντέινερ, την ατμόσφαιρα και την επικινδυνότητά της, τις
καιρικές συνθήκες, καθώς και την ακριβή τοποθεσία τόσο των πλοίων όσο και των
εμπορευματοκιβωτίων. Παράλληλα, εντοπίστηκε ότι η εταιρεία έχει κάνει σημαντικά
βήματα σε ότι αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό χρησιμοποιώντας τεχνολογίες
όπως το ψηφιακό blockchain, το δίκτυο 5G και την τεχνητή νοημοσύνη. Τέλος, βάσει
των αποτελεσμάτων παρατίθενται στρατηγικές προτάσεις προς επαγγελματίες και
ερευνητές του τομέα των marine logistics