dc.contributor.advisor | Σακελλαριάδου, Φανή | |
dc.contributor.author | Ζορμπαλάς, Νικηφόρος | |
dc.date.accessioned | 2024-07-10T06:04:51Z | |
dc.date.available | 2024-07-10T06:04:51Z | |
dc.date.issued | 2024-05 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16595 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4017 | |
dc.description.abstract | Η ναυτιλία αποτελεί έναν ταχύτατα αναπτυσσόμενο κλάδο στους τομείς της οικονομίας και των μεταφορών με αποτέλεσμα, οι διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές να αποτελούν πλέον τη ραχοκοκαλιά της παγκόσμιας οικονομίας. Η ναυτιλιακή βιομηχανία παράγει περίπου 800 έως 850 εκατομμύρια τόννους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) ανά έτος, ποσοστό που αποτελεί το 2,3% των παγκόσμιων εκπομπών. Η ανάπτυξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας εγείρει και την ανησυχία για την προστασία του περιβάλλοντος, με αποτέλεσμα η ανάγκη για τη μείωση των εκπομπών να είναι επιτακτική.
Τα πλοία σε όλη τη διάρκεια της δραστηριότητας τους – εν πλω ή ελλιμενισμένα – αλλά και η συνολική δραστηριότητα των λιμένων αποτελούν την κύρια πηγή εκπομπών άνθρακα και ατμοσφαιρικών ρύπων που σχετίζονται με τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ως βασικός κόμβος μεταφοράς και άρρηκτος κρίκος της αλυσίδας διακίνησης εμπορευμάτων και αγαθών, τα λιμάνια διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην οικονομία και συνδέονται στενά με την αύξηση της εμπορικής ζήτησης, καθώς και με την αύξηση των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών.
H παρούσα εργασία ασχολείται με τη δραστηριότητα των μεγαλύτερων λιμένων ανά ήπειρο σε παγκόσμια κλίμακα και μελετά τις στρατηγικές που υιοθετούν αλλά και τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν προς την κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης και της περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Όπως προκύπτει από την έρευνα στο πλαίσιο της εργασίας, οι στόχοι που θέτουν οι κατά τόπους λιμένικές αρχές είναι αρχικά βραχυπρόθεσμοι και προσβλέπουν στη σημαντική μείωση των ρύπων μέχρι το 2030 αλλά και μακροπρόθεσμοι, ώστε τελικά οι λιμένες να μπορούν να χαρακτηρίζονται ως «πράσινοι» και να καινοτομούν χαράζοντας και ακολουθώντας «Πράσινους Ναυτιλιακούς Διαδρόμους», αντικαθιστώντας τα συμβατικά καύσιμα με υδρογόνο, ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές και βιοκαύσιμα, με σημαντικά μικρότερο έως και μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. | el |
dc.format.extent | 97 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Τρόποι μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στα λιμάνια - Case studies | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | Shipping is a fast-growing sector in the economy and transport sectors, with the result that international maritime transport is now the backbone of the global economy. The shipping industry generates around 800 to 850 million tonnes of carbon dioxide (CO2) emissions per year, accounting for 2.3% of global emissions. The growth of the shipping industry is also raising concerns about environmental protection, making the need to reduce emissions imperative.
Ships throughout their activity - at sea or at berth - and overall port activity are the main source of carbon and air pollutant emissions associated with the shipping industry. As a key transport hub and an integral link in the goods and commodity chain, ports play an important role in the economy and are closely linked to the growth in commercial demand as well as to the growth in maritime freight transport.
This paper deals with the activity of the largest ports per continent on a global scale and studies the strategies they adopt and the initiatives they undertake towards sustainable development and environmental responsibility. As the research carried out in the context of the study shows, the objectives set by local port authorities are initially short-term, looking forward to a significant reduction of pollutants by 2030, but also long-term, so that eventually ports can be labelled as 'green' and innovate by charting and following 'Green Shipping Corridors', replacing conventional fuels with hydrogen, renewable electricity and biofuels, with a significantly smaller or even zero environmental footprint. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Πράσινος λιμένας | el |
dc.subject.keyword | Περιβαλλοντικό αποτύπωμα | el |
dc.subject.keyword | Πράσινος ναυτιλιακός διάδρομος | el |
dc.subject.keyword | Ατμοσφαιρική ρύπανση | el |
dc.date.defense | 2024-05-24 | |