Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΚαρκαλάκος, Σωτήριος
dc.contributor.authorΣταυρουλάκη, Ελένη
dc.date.accessioned2024-06-21T10:27:40Z
dc.date.available2024-06-21T10:27:40Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16549
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3971
dc.description.abstractΤο αγαθό της υγείας και η καθολική πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη αποτελούν θεμελιώδη δικαιώματα κάθε πολίτη, τα οποία μεταφράζονται σε δημόσια υποχρέωση της κρατικής μηχανής προς ικανοποίηση, στα πλαίσια του Κράτους Πρόνοιας και της κοινωνικής περίθαλψης. Από οικονομικής σκοπιάς, ο νοσοκομειακός τομέας, από την άποψη των δαπανών που διενεργούνται τόσο σε διεθνές, όσο και εθνικό επίπεδο, γνωρίζει σημαντική αύξηση τα τελευταία 35 χρόνια. Σήμερα, στον ελλαδικό χώρο, οι δαπάνες φροντίδας υγείας καταγράφεται να απορροφούν μέχρι και το 50% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας. Ωστόσο, και παρότι στον υγειονομικό κλάδο επενδύονται υπέρογκα κεφάλαια, οι καταναλωτές προϊόντων υγείας παραμένουν με την αίσθηση ότι οι ανάγκες υγείας δεν αντιμετωπίζονται επαρκώς, εξαιτίας της ελλειμματικής διάθεσης πόρων. Έτσι, καθίσταται αδήριτης ανάγκης η αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των διαθεσίμων πόρων και αποδοτικότερη διαχείριση αναλωσίμων, και μη, υλικών. Ο τομέας των προμηθειών νοσοκομειακών υλικών συνιστά έναν εκ των κομβικότερων της οικονομίας σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, μιας και αποτελεί πεδίο ανάπτυξης ανταγωνιστικής δραστηριότητας υγιών επιχειρήσεων ποικίλων κλάδων, στις οποίες επιφέρει μεγάλα κέρδη ετησίως, ενώ, παράλληλα, αναδεικνύεται σε πολύτιμο εργαλείο δημοσίων επενδύσεων. Υπό το πρίσμα αυτό, και με την οικονομική κρίση να συνηγορεί προς την ίδια κατεύθυνση, γίνεται σαφής η ανάγκη θέσπισης ενός συνόλου νομοθετικών προσαρμογών της ΕΕ, με την παράλληλη ενσωμάτωση των κείμενων διατάξεων στην εθνική έννομα τάξη πραγμάτων. Οι προσπάθειες του Ευρωπαίου και του Έλληνα νομοθέτη επικεντρώνονται στον εκσυγχρονισμό των διαδικασιών σύναψης δημοσίων συμβάσεων, μέσω της ψήφισης νέων ευρωπαϊκών οδηγιών 2014/24 ΕΕ και 2014/25 ΕΕ. Αντιστοίχως, ο Έλληνας νομοθέτης έχει προσαρμόσει την έννομη τάξη προβαίνοντας στο καινοτόμο εγχείρημα της ενοποίησης όλων των κανόνων που αφορούν στη σύναψη δημοσίων συμβάσεων, ανεξαρτήτως είδους και προϋπολογισθείσας δαπάνης, μέσω του Ν. 4412/2016. Είναι σαφές πως ο διαχρονικός στόχος των εν λόγω οδηγιών αφορά στον καλύτερο έλεγχο των δημοσίων οικονομικών και στον περιορισμό και βέλτιστη διαχείριση των κρατικών δαπανών. Στη διαχείριση των υγειονομικών δημοσίων δαπανών για την κάλυψη των προμηθευτικών αναγκών, τα μέγιστα συνηγορεί η εκτεταμένη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), με το τρίπτυχο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, της διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας και της καθιέρωσης ηλεκτρονικών διαγωνιστικών διαδικασιών να σμιλεύουν την έννοια των ηλεκτρονικών προμηθειών υγείας. Η παρούσα εργασία έχει στόχο να καταγράψει τις ακολουθούμενες διαδικασίες μέχρι την σύναψη μίας δημόσιας σύμβασης και ολοκλήρωση μίας ηλεκτρονικής διαγωνιστικής διαδικασίας μετά την εφαρμογή του Ν. 4412/2016 και την χρήση των πλατφορμών ΚΗΜΔΗΣ και ΕΣΗΔΗΣ., ως αποτέλεσμα της γενικευμένης χρήσης των ΤΠΕ και της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Ακόμα, αναδεικνύει τη νέα τάξη πραγμάτων που υπεισέρχεται με την καθιέρωση της ηλεκτρονικής υγείας, επιχειρεί μνεία στη διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας και αναλύει τις δημόσιες προμήθειες υγείας ως τις πλέον νευραλγικής σημασίας επιτελικές λειτουργίες σε έναν νοσοκομειακό οργανισμό. Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας επιχειρείται η αποτύπωση των εμπειριών, μία εκ των έσω κριτική, θα έλεγε κανείς, των διαχειριστών της πλατφόρμας του ΕΣΗΔΗΣ και μελετητών του Ν. 4412/2016. Πιο συγκεκριμένα, στο δείγμα περιλαμβάνονται εργαζόμενοι του Βενιζέλειου Γενικού Νοσοκομείου Ηρακλείου Κρήτης, με τις συλλεχθείσες πληροφορίες να προκύπτουν έπειτα από προσωπική συνέντευξη με τον καθένα χωριστά και όλους, στο τέλος, να περιγράφουν την ψηφιακή πολιτική και την καθιέρωση της ηλεκτρονικής προμηθευτικής διαδικασίας ως την απαρχή μίας αποτελεσματικότερης και αποδοτικότερης κρατικής λειτουργίας, που όμως χρήζει πολλαπλών βελτιώσεων.el
dc.format.extent125el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΟι ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί στην υγείαel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe necessity of health and universal access to health care is a fundamental right of every citizen, which poses an obligation on the part of the state to satisfy within the framework of the Welfare State and social care. From a financial point of view, the hospital sector has experienced significant growth over the last 35 years both nationally and internationally. Today, healthcare costs in Greece are recorded to absorb up to 50% of the country's total GDP. However, despite the enormous amount of capital being invested in the health sector it is felt by the general health products consumers that health needs are not met due to insufficient resource allocation. Thus, a more efficient exploitation of available resources and better management of consumable and non-consumable materials are entirely necessitated. The sector of hospital material supplies is one of the most pivotal in the economy at national and European level, since it is a field for the development of competitive activity of healthy businesses of various branches, to which it yields large profits annually, while, at the same time, it proves to be a valuable tool for public investments. Under these circumstances, and considering the fact that the economic crisis advocates a similar direction, it becomes clear that a set of EU legislative adjustments need to be made followed by a subsequent integration of the European provisions into the national legal system. The effort of the European and Greek legislative system focuses on the harmonization of public procurement procedures, through the vote of new European directives - Law No. 2014/24 EU and 2014/25 EU. Correspondingly, Greek law has adapted the legal order by undertaking the innovative project of unifying all rules concerning the conclusion of public contracts, regardless of type and budgeted expenditure - Law No. 4412/2016. It is obvious that the long-term goal of these directives is geared towards the better control of public finances and the limitation and optimal management of government expenditures. The management of health public expenditure to meet procurement needs is reinforced by the extensive use of Information and Communication Technologies (ICT), within the triptych of e-government, supply chain management and the establishment of electronic diagnostic processes crafting the concept of electronic health supplies. This work aims to record the procedures leading to the conclusion of a public contract and the completion of an electronic diagnostic process after the implementation of Law No. 4412/2016 and the use of the ΚΗΔΜΗΣ and ΕΣΗΔΗΣ platforms, as a result of the generalized use of ICT and electronic government. Αlso, it analyzes the new order of things that introduces the establishment of electronic health, refers to the management of the supply chain and dwells upon the public health supplies being of utmost importance staff functions in a hospital organization. The research part of this paper attempts to capture the experiences, a so called criticism from the inside, of the administrators of the ΕΣΗΔΗΣ platform and observers of Law 4412/2016. More specifically, the sample includes employees of the Venizelio General Hospital of Iraklio Crete, the gathered information resulting from a personal interview with each one separately. At the end, they all described the digital policy and the establishment of the electronic procurement process as the beginning of a more efficient and more effective government operation, which however needs multiple improvements.  el
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel
dc.subject.keywordΗλεκτρονική διακυβέρνησηel
dc.subject.keywordΗλεκτρονική υγείαel
dc.subject.keywordΔιαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδαςel
dc.subject.keywordΕφοδιαστική αλυσίδαel
dc.subject.keywordΥγείαel
dc.subject.keywordΔημόσια σύμβασηel
dc.subject.keywordΔημόσιες ηλεκτρονικές προμήθειες υγείαςel
dc.subject.keywordΔημόσια δαπάνηel
dc.subject.keywordΔημόσια κρατική προμήθειαel
dc.subject.keywordΔιαγωνιστική διαδικασίαel
dc.subject.keywordΠροϋπολογισμόςel
dc.subject.keywordΔημόσιος τομέαςel
dc.date.defense2024-06-05


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»