dc.contributor.advisor | Τσελεκούνης, Μάρκος | |
dc.contributor.author | Κονδύλη, Βασιλική | |
dc.date.accessioned | 2024-06-10T11:49:07Z | |
dc.date.available | 2024-06-10T11:49:07Z | |
dc.date.issued | 2024-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16524 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3946 | |
dc.description.abstract | Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι ένας όρος που λαμβάνει περισσότερη δημοσιότητα συνεχώς στις μέρες μας. Για τον σκοπό αυτό αναπτύσσονται δράσεις και θεσπίζεται το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η πρόοδος αλλά και η παρακολούθηση της προόδου των οργανισμών (μη κυβερνητικών οργανώσεων, εταιρειών αλλά και χωρών) σε θέματα βιωσιμότητας. Στην παρούσα εργασία θα αναλυθεί ο κλάδος της αεροπλοΐας σχετικά με την βιωσιμότητα, καθώς οι επιρροές του έχουν τόσο περιβαλλοντικές όσο και κοινωνικές προεκτάσεις. Πιο συγκεκριμένα, το 2% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων των θερμοκηπίου προέρχονται από τις δραστηριότητες του κλάδου. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι εταιρείες Aegean Airlines, Lufthansa Group, Scandinavian Airlines, Qantas Airways, American Airlines, Qatar Airways αποτελούν δείγμα των αεροπορικών εταιρειών που πρωταγωνιστούν η κάθε μια στην χώρα της. Συγκρίνοντας τις προαναφερθείσες εταιρείες, προκύπτουν συμπεράσματα σχετικά με τις επιδόσεις τους σε θέματα ESG και την στρατηγική που ακολουθούν. Συγκρίνονται τα θέματα ουσιαστικότητας όπως αυτά αποτυπώνονται για κάθε εταιρεία και επίσης γίνεται ανάλυση του ανθρωπίνου δυναμικού και του στόλου τους. Επιπρόσθετα, για τις ανάγκες την σύγκρισης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου γίνεται χρήση του δείκτη ASK και προκύπτουν διαγραμματικές απεικονίσεις ώστε να προκύψει άμεσο και ουσιαστικό συγκριτικό αποτέλεσμα. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως παρατηρούνται διαφορετικοί τρόποι που χρησιμοποιούν οι εταιρείες για την καταγραφή των επιδόσεών τους σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης, καθιστώντας δύσκολη την σύγκριση μεταξύ τους. Γενικότερα, ο κλάδος φαίνεται να κατανοεί τις επιπτώσεις που έχει στο περιβάλλον και την κοινωνία και προχωρά σε αντίστοιχες ενέργειες για την αντιστάθμισή τους. | el |
dc.format.extent | 104 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Επιχειρηματική βιωσιμότητα στην αεροπλοΐα : μια συγκριτική μελέτη | el |
dc.title.alternative | Sustainability in aviation industry : a comparative study | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | Sustainable development is a term that is gaining increasing attention in our days. For this purpose, actions are being taken and a relevant legislative framework is being developed so that the progress in sustainability issues can be achieved and monitored (in non-governmental organizations, companies, and countries). In this thesis, the aviation sector will be analyzed in relation to sustainability regarding the impact that it has to both the environment and society. More specifically, 2% of global greenhouse gas emissions come from the above sector's activities. On a global scale, Aegean Airlines, Lufthansa Group, Scandinavian Airlines, Qantas Airways, American Airlines, and Qatar Airways are some examples of airlines that are prominent in their respective countries. By comparing these companies, conclusions are drawn regarding their performance on ESG issues and the strategies they pursue. Their material issues are compared and an analysis of their human resources and fleet is also conducted. In addition, the ASK index is used for comparing greenhouse gas emissions and graphical representations are generated to provide direct comparative results. Finally, it worths mentioning that the different methods the companies are using for reporting their performance on sustainable development issues, is making difficult the direct comparison between them. Overall, the industry seems to understand the impacts it has on the environment and society and is taking corresponding actions to mitigate them. | el |
dc.contributor.master | Βιοοικονομία, Κυκλική Οικονομία και Βιώσιμη Ανάπτυξη | el |
dc.subject.keyword | Sustainable development | el |
dc.subject.keyword | Aviation | el |
dc.subject.keyword | Environment | el |
dc.subject.keyword | Society | el |
dc.subject.keyword | Emissions | el |
dc.subject.keyword | Materiality analysis | el |
dc.subject.keyword | ESG | el |
dc.date.defense | 2024-05 | |