dc.contributor.advisor | Μποϊλέ, Μαρία - Πούλια | |
dc.contributor.author | Βγενόπουλος, Φώτιος | |
dc.date.accessioned | 2024-05-17T11:37:57Z | |
dc.date.available | 2024-05-17T11:37:57Z | |
dc.date.issued | 2024-04 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16465 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3887 | |
dc.description.abstract | Η «Βιώσιμη Γαλάζια Οικονομία», έννοια αλληλένδετη με τη «Πράσινη Συμφωνία», αποτελεί καίρια στρατηγική της Ε.Ε. για την μακροπρόθεσμη στήριξη του θαλάσσιου και ναυτιλιακού τομέα. Στοχεύει στη βιώσιμη χρήση των θαλάσσιων πόρων και στην οικονομική πρόοδο με ταυτόχρονη προστασία και διατήρηση του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Μέσω της «Πράσινης Συμφωνίας» επιδιώκεται η ομαλή μετάβαση της Ευρώπης σε κλιματικά ουδέτερη ήπειρο έως το 2050.
Στόχο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η συγκριτική μελέτη του επιπέδου «Βιώσιμης Γαλάζιας Οικονομίας» των πέντε μεγαλύτερων λιμανιών σε παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο. Βασικά κριτήρια αξιολόγησης ορίζονται η οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική βιωσιμότητα.
Συμπερασματικά, τα πλέον κερδοφόρα λιμάνια στην Αμερική, Ασία και Ευρώπη δεν έχουν συμμορφωθεί ικανοποιητικά με την πολιτική της «Γαλάζιας Ανάπτυξης», όπως και η Ελλάδα. Τα πέντε μεγαλύτερα ελληνικά λιμάνια αποτελούν το 60% της οικονομικής αξίας όλων των εγχώριων λιμανιών και συνεπώς κρίνεται επιτακτική ανάγκη η μεταστροφή τους προς τη βιωσιμότητα. | el |
dc.format.extent | 134 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Λιμενική πολιτική στα πλαίσια της πράσινης συμφωνίας και της βιώσιμης γαλάζιας οικονομίας | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | “The "Sustainable Blue Economy", an interlinked concept with the Green Deal, is a key EU strategy for the long-term support of the maritime and shipping sector. It aims at sustainable use of marine resources and economic progress while protecting and preserving the marine environment. Through the Green Deal, it seeks to ensure a smooth transition of Europe to a climate-neutral continent by 2050.
The aim of this Diploma Thesis is to comparatively study the level of "Sustainable Blue Economy" of the five largest ports at global and national level. The main evaluation criteria are defined as economic, social and environmental sustainability.
In conclusion, the most profitable ports in America, Asia and Europe have not complied satisfactorily with the "Blue Growth" policy. This is also the case for the top five Greek ports, which account for 60% of the economic value of all domestic ports. It is therefore imperative that they shift towards sustainability. | el |
dc.corporate.name | Σχολή Ναυτικών Δοκίμων | el |
dc.contributor.master | ΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Λιμάνια | el |
dc.subject.keyword | Λιμενική πολιτική | el |
dc.subject.keyword | Πράσινη συμφωνία | el |
dc.subject.keyword | Βιώσιμη γαλάζια οικονομία | el |
dc.date.defense | 2024-04-22 | |