Η επιρροή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στο φαινόμενο της σχολικής διαρροής στους μαθητές από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες το σχολικό έτος 2020-2021
The impact of distance education on school dropout among pupils from vulnerable social groups in the school year 2020 2021
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Σχολική διαρροή ; Εκπαίδευση ; Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ; Ψηφιακή εκπαιδευτική πολιτική ; Ευρωπαϊκές πολιτικές ; Ισότιμη πρόσβαση ; COVID-19Περίληψη
Η πρόσβαση στην εκπαίδευση αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα για όλους του ανθρώπους, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί μέσο κοινωνικής ένταξης και ενδυνάμωσης για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Το φαινόμενο της σχολικής διαρροής απασχολεί έντονα τους διεθνείς, εθνικούς και ευρωπαϊκούς οργανισμούς τις τελευταίες δύο δεκαετίες καθώς συνδέεται άμεσα με την ενίσχυση της ανάπτυξης της οικονομίας της γνώσης και την ομαλότερη πρόσβαση όλων των πολιτών στην αγορά εργασίας. Με την έλευση της πανδημίας του COVID-19 και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, στην παρούσα εργασία εξετάζεται η επιρροή της στη σχολική διαρροή και η ισότιμη πρόσβαση από όλους τους μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία. Παράλληλα, τίθεται το ζήτημα της δημιουργίας ψηφιακού χάσματος ανάμεσα στον γενικό πληθυσμό των μαθητών και στους μαθητές από τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
Με την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης το 2020, δόθηκε έναυσμα σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο για την εφαρμογή της ψηφιακής εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων εκπαιδευτικών και μαθητών καθώς και την ενίσχυση της συμπεριληπτικής και ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση.