Εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην ανώτατη εκπαίδευση : μία πρώτη προσπάθεια αξιολόγησής τους
Educational reforms in higher education : a first attempt at evaluating them
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Παράγοντες μεταρρυθμίσεων ; Αποτελεσματικότητα μεταρρυθμίσεων ; Χρονολογική εξέλιξη μεταρρυθμίσεων ; Δημόσιος τομέας ; Δημόσια διοίκηση ; Ανώτατη εκπαίδευση ; Ιδιωτική εκπαίδευσηΠερίληψη
Στη σύγχρονη εποχή, η Ανώτατη Εκπαίδευση αντιμετωπίζεται ως ένα από τα
βασικά εργαλεία για την προσωπική, κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη του
ατόμου. Συνεπώς, η συνεχής βελτίωση και ανανέωση των δομών, των προγραμμάτων
και των μεθοδολογιών της κρίνεται απαραίτητη. Οι μεταρρυθμίσεις στον τομέα
της Ανώτατης Εκπαίδευσης αποτελούν μια προσπάθεια προσαρμογής στις νέες
κοινωνικές, τεχνολογικές και οικονομικές προκλήσεις που αναδύονται. Αυτή η
διπλωματική εργασία προσπαθεί να τις προσεγγίσει εννοιολογικά εφόσον
εφαρμόζονται συνολικά σε όλους τους τομείς, με στόχο την κατανόησή τους. Με
την ανάλυση των παραγόντων που τις καθορίζουν γίνεται μία προσπάθεια
διερεύνησης των παραμέτρων που συμβάλουν στην αποτελεσματικότητά τους. Η
αναδρομή στον χρόνο που πραγματοποιείται παρουσιάζει τις κυριότερες
μεταρρυθμίσεις στον χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης από την ίδρυση του
νεοσύστατου ελληνικού κράτους. Μέσω της έρευνας που διεξάγεται επιχειρείται
η εύρεση των κινητήριων δυνάμεων πίσω από αυτές, των επιδιώξεών τους, των
αποτελεσμάτων που έχουν μέχρι στιγμής επιτευχθεί καθώς και των πιθανών
επιπτώσεών τους στην ποιότητα της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Ειδική μνεία γίνεται
στην ίδρυση των ιδιωτικών Πανεπιστημίων με ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Τέλος
προτείνεται η υιοθέτηση πρακτικών οι οποίες θα συμβάλουν στην αποτελεσματική
εφαρμογή και υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων στην Ανώτατη Εκπαίδευση.