dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
dc.contributor.author | Μουσούλη, Ιωάννα | |
dc.date.accessioned | 2024-02-21T12:22:55Z | |
dc.date.available | 2024-02-21T12:22:55Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16199 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3621 | |
dc.description.abstract | Στη συγκεκριμένη διπλωματική εργασία διερευνάται η ανάπτυξη των δεξιοτήτων των παιδιών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, μέσω διδακτικής παρέμβασης. Αναλυτικότερα, παρουσιάζεται η σχεδίαση, υλοποίηση και αξιολόγηση ενός σχεδίου μαθήματος στη Μελέτη Περιβάλλοντος της Β’ Δημοτικού, αξιοποιώντας τις μεθοδολογικές αρχές/στρατηγικές του προγράμματος “Out of Eden Learn” του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ και ορισμένα ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία για την υποστήριξη του εργαστηρίου. Αυτή η διδακτική παρέμβαση στοχεύει στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα (δημιουργικότητα, συνεργασία, επικοινωνία, κριτική σκέψη), καθώς και στην ανάπτυξη του ψηφιακού εγγραμματισμού των μαθητών. Το σχέδιο μαθήματος περιλαμβάνει τρία (3) εργαστήρια τα οποία απευθύνονται σε μαθητές Β’ Δημοτικού και βασίστηκαν στις αρχές της διερευνητικής μάθησης και τις μαθητοκεντρικής διδασκαλίας. Η στοχοθεσία του μαθήματος βασίστηκε στην ταξινομία του Bloom, με σκοπό την κατάκτηση ανώτερων δεξιοτήτων σκέψης. Το κάθε εργαστήριο ήταν διάρκειας δύο (2) διδακτικών ωρών και συνολικά διήρκησαν έξι (6) διδακτικές ώρες. Τα εργαστήρια αυτά περιλάμβαναν δραστηριότητες, ψηφιακές και μη, οι οποίες σχεδιάστηκαν για να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι και υλοποιήθηκαν στην αίθουσα της Πληροφορικής και στην αίθουσα διδασκαλίας. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσε μία τάξη 25 μαθητών της Β΄ Δημοτικού ενός δημόσιου Δημοτικού Σχολείου σε προάστιο του Πειραιά. Έπειτα από την ολοκλήρωση των εργασιών, πραγματοποιήθηκαν: Αξιολόγηση της διδακτικής παρέμβασης από πέντε εκπαιδευτικούς του σχολείου, Αξιολόγηση της απόδοσης των μαθητών από την ερευνήτρια και του βαθμού επίτευξης των στόχων και Αυτοαξιολόγηση των μαθητών για το βαθμό ικανοποίησής τους από τη συμμετοχή τους στο εργαστήριο. Διερευνήθηκαν με την χρήση ποιοτικών και ποσοτικών στατιστικών εργαλείων, τα εξής επτά ερευνητικά ερωτήματα: Εάν τα εργαλεία μάθησης που χρησιμοποιούνται παρακινούν το ενδιαφέρον των παιδιών, εάν ήταν αποδοτική για τους μαθητές η διαθεματική διδακτική παρέμβαση, εάν αυξάνεται η συνεργασία των παιδιών μέσα από τη διδακτική παρέμβαση, κατά πόσο η χρήση ρουμπρίκας είναι αποτελεσματική για την επιτυχή διδακτική παρέμβαση και τέλος εάν το φύλο των παιδιών επηρεάζει την προτίμησή τους ως προς τα εργαλεία μάθησης και εάν επηρεάζει την συμμετοχή τους και την απόδοσή τους στο εργαστήριο. Από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι η διδακτική παρέμβαση που στηρίζεται στις αρχές των 4C’s βελτιώνει τις επιδόσεις των μαθητών, τα εργαλεία μάθησης που χρησιμοποιούνται κατά την διερευνητική μάθηση παρακινούν το ενδιαφέρον των παιδιών, ενώ η διαθεματική διδακτική παρέμβαση που υλοποιήθηκε ήταν αποδοτική για του μαθητές και αύξησε την συνεργασία των παιδιών μεταξύ τους και η ρουμπρίκα φαίνεται να είναι αποτελεσματική για μια επιτυχή διδακτική παρέμβαση. Τέλος, το φύλο των παιδιών μοιάζει να επηρεάζει την προτίμησή τους ως
προς τα εργαλεία μάθησης, όπως εκτιμήθηκε από τα παιδιά, αλλά δεν επηρεάζει την συμμετοχή τους και την απόδοσή τους στο εργαστήριο, γεγονός που χρήζει περαιτέρω έρευνας. | el |
dc.format.extent | 196 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Σχεδιασμός και αξιολόγηση διδακτικής παρέμβασης με βάση τις ρουτίνες σκέψης στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος της Β’ Δημοτικού | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | In this particular thesis is being analyzed the development of children’s skills in Primary Education, through teaching intervention. In more detail the design implementation and evaluation of a lesson plan is presented in environmental study of the second grade, utilizing the methodological principles/strategies of Harvard’s university “Out Of Eden Learn” program and some digital educational tools for the workshop support. This teaching intervention aims at developing 21st century skills (creativity, collaboration, communication, critical thinking), as well as the development of student’s digital literacy. The lesson plan includes three (3) workshops which are addressed to second grade primary students and were based on the principles of inquiry learning and student-centered teaching. The objectives of the course were based on Bloom’s Taxonomy with the purpose of acquiring higher thinking skills. Each workshop was two (2) teaching hours long and lasted six (6) teaching hours in total. These workshops included both digital and non-digital activities, which were designed for achieving the above objectives and implemented in computer science room and classroom. The research sample was a class of 25 students of 2nd grade of a public primary school in a suburb of Piraeus. After the completion of the tasks, they were carried out: Evaluation of the teaching intervention by five teachers of the school, Evaluation of the performance of students by the researcher and the objective attainment rate and students’ Self-Evaluation for their satisfaction rate through their workshop experience. The following seven research questions were analyzed using qualitative and quantitative statistical tools: If the learning tools that have been used piqued the children’s interest, if the teaching intervention was effective for the students, if children’s cooperation increases through the teaching intervention, how effective was the use of a rubric for the success of the teaching intervention and finally if children’s gender affects their preference regarding the learning tools and if affects their participation and performance in the workshop. The research found that the teaching intervention based of the principles of 4C’s improves students’ performance, the learning tools that are used during inquiry learning pique their interest, while the teaching intervention that implemented was effective and increased the cooperation among the children. Finally, the rubric seems to be effective for a successful teaching intervention, also children’s gender seems to affect their preference for the learning tools, as assessed by the children, but it does not affect their participation and performance during the workshop, which needs further research. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Μοντέλα μάθησης | el |
dc.subject.keyword | Ομαδοσυνεργατική μέθοδος | el |
dc.subject.keyword | Out of Eden Learn | el |
dc.subject.keyword | Ρουτίνες σκέψης | el |
dc.subject.keyword | Έντεχνος συλλογισμός | el |
dc.subject.keyword | Μοντέλα εκπαιδευτικού σχεδιασμού | el |
dc.date.defense | 2024-02-15 | |