dc.contributor.advisor | Χλωμούδης, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.author | Χρυσάνθη, Ελένη Ρηγίνα | |
dc.date.accessioned | 2024-02-09T07:53:54Z | |
dc.date.available | 2024-02-09T07:53:54Z | |
dc.date.issued | 2024-02 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16163 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3585 | |
dc.description.abstract | Το θέμα της παρούσας διπλωματικής είναι «Οικογενειακές Ναυτιλιακές Επιχειρήσεις Και Διαδοχή Στην Ηγεσία» και σκοπός της είναι να εξετάσει την διαδοχή στις Ελληνικές Ναυτιλιακές επιχειρήσεις της χώρας μας.
Είναι αναντίρρητο γεγονός, πως η ναυτιλία υπήρξε και παραμένει η βαριά βιομηχανία στην χώρα μας ακόμη και σήμερα, συνεισφέροντας 8% στο ΑΕΠ.
Παρά την έντονη διακύμανση των Ναυτιλιακών κύκλων στην βιομηχανία, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν καταφέρει να αποκτήσουν την φήμη των πιο επιτυχημένων πλοιοκτητών, διαθέτοντας το 21% του παγκόσμιου στόλου.
Η Ναυτιλία συμβάλει με ποικίλους τρόπους στην ανάπτυξη της χώρας μας. Αρχικά, το Ναυτιλιακό συνάλλαγμα αποτελεί σημαντικό πυλώνα της Ελληνικής Οικονομίας καθώς αντισταθμίζει το ελλειμματικό ισοζύγιο πληρωμών. Επίσης, ο ναυτιλιακός κλάδος μειώνει σημαντικά τους δείκτες της ανεργίας καθώς απασχολεί προσωπικό τόσο στα καράβια – ναυτικούς, πλήρωμα κτλ-, όσο και στα γραφεία στην ξηρά.
Η ελληνική Ναυτιλία είναι παραδοσιακά οικογενειακή. Δηλαδή, η οργάνωση της διαχείρισης των εταιρειών που την αποτελούν, βασίζεται στον ηγέτη-πατέρα, που συνήθως είναι και ο ιδρυτής της εταιρείας και εν συνεχεία, η ηγεσία κληρονομείται στα τέκνα είτε απευθείας, είτε μέσω κοινωνικών δεσμών. | el |
dc.format.extent | 48 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Οικογενειακές ναυτιλιακές επιχειρήσεις και διαδοχή στην ηγεσία | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The subject of this "Family Shipping Businesses and Succession in Leadership" and its purpose is to examine the succession in the Greek shipping companies of our country.
It is an undeniable fact that shipping has been and remains the heavy industry in our country in our time, contributing 8% to the GDP.
Despite the strong fluctuation of the shipping cycles in the industry, Greek shipowners have managed to gain a reputation as the most successful ship owners, owning 21% of the world's fleet.
Shipping contributes in several ways to the development of our country. Initially, the Maritime foreign exchange is an important pillar of the Greek Economy as it compensates for the deficit balance of payments. Also, the shipping industry significantly reduces unemployment rates as it employs personnel both on ships - sailors, crew, etc. - and in offices ashore.
Greek Shipping is traditionally a family business. That is, the organization of the management of the companies that make it up is based on the leader-father, who is usually also the creator of the company, and subsequently, the leadership is inherited by the children either directly or through social ties. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Ελληνόκτητος στόλος | el |
dc.subject.keyword | Εμπορική ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλιακό συνάλλαγμα | el |
dc.subject.keyword | Ηγεσία | el |
dc.date.defense | 2024-02-02 | |