dc.contributor.advisor | Pariotis, Efthimios | |
dc.contributor.advisor | Παριώτης, Ευθύμιος | |
dc.contributor.author | Chartomatzidis, Stefanos | |
dc.contributor.author | Χαρτοματζίδης, Στέφανος | |
dc.date.accessioned | 2024-01-29T06:21:55Z | |
dc.date.available | 2024-01-29T06:21:55Z | |
dc.date.issued | 2024-12 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16138 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3560 | |
dc.description.abstract | Η εφαρμογή των πρόσφατων EEXI (τεχνικών) και CII (επιχειρησιακών) μέτρων του IMO, με στόχο τις μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050, ανάγκασαν μεγάλο αριθμό πλοίων να υιοθετήσουν διαφορετικές τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας και περιορισμού της ισχύος, κυρίως μέσω των τεχνολογιών EPL και ShaPoLi, για τη συμμόρφωση με τους νέους κανονισμούς.
Ταυτόχρονα, όπως αποκαλύπτει αυτή η μελέτη, ο αντίκτυπος των κανονισμών στον παγκόσμιο στόλο είναι ήδη εμφανής τόσο στη δραστηριότητα των αγοραπωλησιών παλαιών και νεότευκτων πλοίων, καθώς επίσης και στη σχέση πλοιοκτήτη-ναυλωτή που πλέον πρέπει να επαναπροσδιοριστεί. Επίσης, η τρέχουσα έλλειψη εναλλακτικών καυσίμων ως καταληκτική λύση για το πρόβλημα των εκπομπών CO2 προκαλεί όλους τους ενδιαφερόμενους να επενδύσουν από κοινού σε πιο «διαφανή» διαχείριση των πλοίων.
Τέλος, τα ευρήματα αυτής της έρευνας σε συνδυασμό με το πρωτότυπο μοντέλο υπολογισμού και πρόβλεψης του CII που αναπτύχθηκε, όταν αυτό τροφοδοτείται με δεδομένα αισθητήρων υψηλής συχνότητας για ένα έτος, ενδεικνύει ότι κάποια αναθεώρηση μπορεί να είναι εξαιρετικά σημαντική για τη βελτίωση της τρέχουσας μορφής του κανονισμού. | el |
dc.format.extent | 151 | el |
dc.language.iso | en | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | An insight into the new EEXI/CII regulations under a critical evaluation of their current/future limitations followed by the development of a practical model for CII monitoring | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The recent IMO’s EEXI (technical) and CII (operational) measures implementation that aim to net zero carbon emissions by 2050, have forced a great number of ships to adopt different energy saving and power limitation technologies, mainly EPL and ShaPoLi, for achieving but most importantly demonstrate regulatory compliance.
In the meantime, as this study reveals through an extensive research, the impact of the regulations on the global fleet is already evident on the S&P and newbuilding activity but most importantly on the ship owner-charterers relationship which now needs to be redefined. Also, the current lack of alternative fuels as the ultimate solution for the CO2 emissions problem is challenging all stakeholders to mutually invest on transparent ship operations. Finally, the combination of this research findings with the CII calculation/forecasting model developed, fused with a full year’s high frequency sensors’ data, indicate that some revision may be highly essential for improving the current form the regulation. | el |
dc.corporate.name | Σχολή Ναυτικών Δοκίμων | el |
dc.contributor.master | Βιομηχανική Διοίκηση και Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | CII | el |
dc.subject.keyword | EEXI | el |
dc.subject.keyword | MEPC80 | el |
dc.subject.keyword | Zero carbon emissions | el |
dc.subject.keyword | EPL | el |
dc.subject.keyword | EEXI | el |
dc.subject.keyword | ESDs | el |
dc.subject.keyword | EU ETS | el |
dc.subject.keyword | MRV | el |
dc.subject.keyword | GHG | el |
dc.date.defense | 2023-12-21 | |