dc.contributor.advisor | Δανιήλ, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Καλαϊτζάκη, Φωτεινή | |
dc.date.accessioned | 2023-11-01T07:06:12Z | |
dc.date.available | 2023-11-01T07:06:12Z | |
dc.date.issued | 2022-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15869 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3291 | |
dc.description.abstract | Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η εξέταση του νέου θεσμικού πλαισίου, το οποίο διαμορφώνεται στις θαλάσσιες μεταφορές από τη σταδιακή υιοθέτηση του μορφώματος της ηλεκτρονικής φορτωτικής (electronic bill of lading).
Στο ως άνω πλαίσιο, θα γίνει προσπάθεια παρουσίασης των βασικών μερών που εμπλέκονται και συμβάλλονται σε μία τυπική σύμβαση θαλάσσιας μεταφοράς, ενώ παράλληλα θα επιδιωχθεί ο συσχετισμός αυτών, αναφορικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους που απορρέουν από το αξιόγραφο της φορτωτικής, όχι αποκλειστικά ως αποδεικτικού εγγράφου, αλλά ενίοτε και καθεαυτής της μεταφορικής σύμβασης. Παράλληλα, θα τεθούν τα ζητήματα και οι αρνητικές επιπτώσεις που μπορεί να επιφέρει στο θαλάσσιο εμπόριο η συναλλακτική «εμμονή» στη χρήση της έγχαρτης φορτωτικής, με συνακόλουθη ανάλυση των πολλαπλών προτερημάτων αλλά και των τυχόν δυσχερειών που μπορούν να ανακύψουν από την αντίστοιχη υιοθέτηση της ηλεκτρονικής φορτωτικής. Ιδιαίτερη αναφορά θα γίνει στην προδιατυπωμένη ρήτρα της BIMCO για εφαρμογή στο πεδίο της ηλεκτρονικής φορτωτικής και στο πως αυτή σε σχέση με άλλα εναλλακτικά συστήματα θα πρέπει να θεωρηθεί καταλληλότερη.
Τέλος, καταλήγοντας θα πρέπει να υπερτονισθεί ότι παρά τα προφανή και αξιόλογα πλεονεκτήματα, που μπορεί να προσφέρει η ηλεκτρονική φορτωτική, το έδαφος των διεθνών μεταφορών δεν είναι ακόμα εντελώς ώριμο για την καθολική αποδοχή και υιοθέτησή της. | el |
dc.format.extent | 96 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | E-bill of lading : διαμόρφωση νέου θεσμικού πλαισίου | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | This present paper is aiming to examine the new institutional framework formed in the field of maritime transport by the gradual insertion of the electronic bill of lading in it.
In the above context, an attempt will be made to present the main parties involved in a typical contract of maritime transport, while at the same time it will be attempted to achieve their correlation, regarding their rights and obligations deriving from the bill of lading not only as a proof document, but also occasionally as the transport contract itself. At the same time, there will be raised the issues as well as the possible negative effects that may occur on the maritime trade due to the transactional “obsession” in the use of a bill of lading in paper form, while consequently there will be analyzed the multiple advantages but also any difficulties that may arise from the establishment of the electronic bill of lading. There will be made a specific mention to the standard clause of BIMCO for application in the field of the electronic bill of lading and how it should be considered more appropriate in relation to other alternative systems.
Finally, it should be emphasized that despite the obvious and significant advantages that the electronic bill of lading may offer, the field of the international transport is not yet completely prepared for its universal acceptance and establishment. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Φορτωτική | el |
dc.subject.keyword | Ηλεκτρονική φορτωτική | el |
dc.subject.keyword | e-bill of lading | el |
dc.subject.keyword | Ναυλοσύμφωνο | el |
dc.subject.keyword | Φορτωτής | el |
dc.subject.keyword | Μεταφορέας | el |
dc.subject.keyword | BIMCO | el |
dc.date.defense | 2022-09-22 | |