dc.contributor.advisor | Φαφαλιός, Μιχαήλ | |
dc.contributor.author | Στάμου, Βασίλειος | |
dc.date.accessioned | 2023-10-31T11:49:04Z | |
dc.date.available | 2023-10-31T11:49:04Z | |
dc.date.issued | 2023-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15867 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3289 | |
dc.description.abstract | Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η ίδια η φύση της Ναυτιλίας, αλλά και η επιθυμία για την δημιουργία αποδεκτών Κανόνων σε παγκόσμιο επίπεδο, επιβάλλαν νομοθετικές ρυθμίσεις ώστε να ομογενοποιηθεί ο τομέας. Έτσι, σήμερα η λειτουργία της Ναυτιλίας βασίζεται στο νομικό πλαίσιο που διαμορφώνουν οι Διεθνείς Συμβάσεις θεσμοθετημένες από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό και το νομικό καθεστώς του εκάστοτε κράτους που ρυθμίζει τα διάφορα θέματα σε εθνικό επίπεδο.
Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια, η αλματώδης και αδιάλειπτη ανάπτυξη της Τεχνολογίας, αλλά και η ανάγκη για εξοικονόμηση πόρων (ενεργειακών, οικονομικών, ανθρώπινων) δημιούργησαν μια νέα πραγματικότητα στην Ναυτιλία, όπου τα αυτόνομα και τα μη επανδρωμένα πλοία έχουν κάνει την εμφάνισή τους, ενώ μελλοντικά – ως φαίνεται – θα κυριαρχήσουν έναντι των συμβατικών.
Η παρούσα Διπλωματική Εργασία μέσα από την ανασκόπηση επιστημονικών άρθρων, την μελέτη του Διεθνούς Δικαίου και την ανάλυση νομικών δεδομένων στοχεύει να ερευνήσει κατά πόσο τα αυτόνομα και μη επανδρωμένα πλοία μπορούν να υπαχθούν στο ήδη υπάρχον νομικό καθεστώς του Διεθνούς και του Ελληνικού Δικαίου. Στο σημείο αυτό πρέπει να επισημάνουμε ότι η συγκεκριμένη μελέτη δεν αναφέρεται στα πλοία εν γένει, αλλά εστιάζει μόνο στα εμπορικά πλοία.
Από την βιβλιογραφική ανασκόπηση βρέθηκε ότι νομοθετικές μεταρρυθμίσεις θα μπορούσαν να επιτρέψουν την ομαλή μετάβαση στην επόμενη γενιά πλοίων, στα αυτόνομα και στα μη επανδρωμένα. | el |
dc.format.extent | 140 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Αυτόνομα πλοία, κανονιστικό πλαίσιο και διεθνείς συμβάσεις που τα διέπουν. Ζητήματα που θα προκύψουν από την λειτουργία τους | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | After World War II, the very nature of Shipping, as well as the desire to create accepted Rules at a global level, enforced legislative regulations to homogenize the sector. Thus, today Shipping operations are based on the legal framework formed by the International Conventions institutionalized by the International Maritime Organization and the applicable National legal regimes that regulates the various issues at the national level.
Additionally, in recent years, the rapid and continuous development of Technology, as well as the need to save resources (energy, financial, human) have created a new reality in Shipping, where autonomous and unmanned ships have made their appearance. This form of shipping seems that in the future will dominate over the conventional shipping.
This Diplomatic Thesis, through the review of scientific articles, the study of International Law and the analysis of legal data, aims to investigate whether autonomous and unmanned ships can fall under the already existing legal regime of International and Greek Law. Here we must point out that this particular study does not refer to the entire variety and kind of ships but focuses only on commercial ships.
The literature review found that legislative reforms could enable a smooth transition to the next generation of ships, autonomous and unmanned. | el |
dc.corporate.name | Σχολή Ναυτικών Δοκίμων | el |
dc.contributor.master | ΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Μη επανδρωμένα πλοία | el |
dc.subject.keyword | Αυτόνομα πλοία | el |
dc.subject.keyword | Διεθνείς συμβάσεις | el |
dc.subject.keyword | Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός | el |
dc.subject.keyword | Shipping | el |
dc.subject.keyword | Unmanned ships | el |
dc.subject.keyword | Autonomous ships | el |
dc.subject.keyword | International conventions | el |
dc.subject.keyword | International Maritime Organization | el |
dc.subject.keyword | National law | el |
dc.date.defense | 2023-10-04 | |