dc.contributor.advisor | Κανάς, Άγγελος | |
dc.contributor.author | Καλαρίδου, Μελπομένη | |
dc.date.accessioned | 2023-10-31T11:15:00Z | |
dc.date.available | 2023-10-31T11:15:00Z | |
dc.date.issued | 2023-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15865 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3287 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία σχεδιάστηκε, για να μελετήσει την επίδραση των στυλ ηγεσίας στην επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τα στυλ ηγεσίας που παρατηρούνται πιο συχνά στις σχολικές μονάδες αλλά και τους παράγοντες που επηρεάζουν γενικότερα την επαγγελματική ικανοποίηση των δασκάλων. Απαρτίζεται από 2 μέρη, τη θεωρητική θεμελίωση μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης και το ερευνητικό μέρος, όπου αναλύονται τα αποτελέσματα της ποσοτικής έρευνας που διεξήχθη. Το ερευνητικό δείγμα αποτελείται από 154 δασκάλους Πρωτοβάθμιας Γενικής εκπαίδευσης που εργάζονται σε σχολεία της Αττικής, οι οποίοι κλήθηκαν να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο Πολυπαραγοντικής Ηγεσίας 45 ερωτήσεων και το ερωτηματολόγιο Επαγγελματικής Ικανοποίησης 20 ερωτήσεων. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι η συναλλακτική και η μετασχηματιστική ηγεσία είναι οι δύο μορφές ηγεσίας οι οποίες υιοθετούνται περισσότερο από τους Έλληνες διευθυντές. Επίσης, διαφαίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί προτιμούν να συνεργάζονται με διευθυντές οι οποίοι έχουν χαρακτηριστικά μετασχηματιστικού ηγέτη. Ακόμα, γίνεται εμφανές πως η επαγγελματική ικανοποίηση εξαρτάται άμεσα από παράγοντες όπως η φύση της εργασίας, η επαφή με τα παιδιά και οι συναδελφικές σχέσεις και πώς τα επίπεδά της διαφέρουν μεταξύ ανδρών και γυναικών εκπαιδευτικών. Εν κατακλείδι, κρίνεται αναγκαία η υλοποίηση περεταίρω ερευνών, για τη διεξοδικότερη ανάλυση των θεμάτων που μελετώνται στην παρούσα εργασία. | el |
dc.format.extent | 100 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Επίδραση των στυλ ηγεσίας στην εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης : μια ποσοτική διερεύνηση | el |
dc.title.alternative | The effect of leadership styles at teachers’ job satisfaction in primary education : a quantitative research | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The current thesis was designed in order to study the effect of leadership styles at teachers’ job satisfaction in Primary education, the leadership styles that are mostly used by principals and the factors that generally affect the teachers’ job satisfaction. This thesis is divided into two parts. The first part is a theoretical approach of the currently studied subject, thoroughly based on existing literature. The second part includes the findings of the quantitative research. 154 teachers of Attica’s Primary Schools filled a 45 - item questionnaire about Multifactoral Leadership and a 20 – item questionnaire about Job Satisfaction. Research results indicate that transactional and transformational leadership styles are the most common leadership styles that are used by Greek principals. The findings, also, suggest that Greek teachers prefer to work with transformational leaders and that job satisfaction is correlated with factors such as the kind of the profession and the relationship with students and other colleagues. Besides, job satisfaction levels differ between teachers of the opposite sex. Last but not least, there is a necessity to emphasize that more research on this subject should be conducted. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Στυλ ηγεσίας | el |
dc.subject.keyword | Εργασιακή ικανοποίηση | el |
dc.subject.keyword | Μετασχηματιστική ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Συναλλακτική ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Παθητική – αποφευκτική ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Δάσκαλοι | el |
dc.subject.keyword | Leadership | el |
dc.subject.keyword | Leadership styles | el |
dc.subject.keyword | Job satisfaction | el |
dc.subject.keyword | Transformational leadership | el |
dc.subject.keyword | Transactional leadership | el |
dc.subject.keyword | Delegative (Laissez faire) Leadership | el |
dc.subject.keyword | Teachers | el |
dc.date.defense | 2023-10-20 | |