'Εμφυλη ανισότητα στη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Gender inequality in the management of educational units in public primary education
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Φύλο ; Έμφυλη ανισότητα ; Διοίκηση ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευσηΠερίληψη
Ένας μεγάλος αριθμός γυναικών διδάσκει στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σύμφωνα με πολλές μελέτες, τουλάχιστον στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, το γυναικείο φύλο υπερτερεί αριθμητικά του ανδρικού, αλλά το ανδρικό φύλο είναι που κυρίως αναλαμβάνει τη διοίκηση των σχολείων. Αυτό το παράδοξο έχει αποτελέσει αντικείμενο πολλών μελετών. Η διπλωματική εργασία μας αποτελεί μια βιβλιογραφική επισκόπηση της ανάπτυξης της έμφυλης ανισότητας στη διοίκηση των ελληνικών δημόσιων Δημοτικών Σχολείων κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών, εστιάζοντας ιδιαιτέρως στην παρούσα κατάσταση. Αρχικά, αναφερόμαστε στο φύλο και στις θεωρίες που επεξηγούν τις διαφορές των φύλων. Στη συνέχεια, παρατηρούμε ότι η έμφυλη ανισότητα υπήρχε στο παρελθόν και εξακολουθεί να υπάρχει σήμερα αλλά βέβαια σε μικρότερο βαθμό. Επίσης, τη μελετούμε στο πλαίσιο της οικογένειας, της εκπαίδευσης και της εργασίας. Επιπλέον, αναφερόμαστε στη διοίκηση των εκπαιδευτικών οργανισμών και οτιδήποτε σχετιζόμενο με αυτήν. Στο τελικό στάδιο της εργασίας μας, εξάγουμε τα συμπεράσματά μας, καθώς η έμφυλη ανισότητα που βιώνουν οι γυναίκες είναι συνδυασμός πολλών παραγόντων. Τέλος, κάνουμε προτάσεις προκειμένου να υπάρξει μια έμφυλη συμμετρία στη διοίκηση των εκπαιδευτικών μονάδων των ελληνικών δημόσιων Δημοτικών Σχολείων.