dc.contributor.advisor | Κανάς, Άγγελος | |
dc.contributor.advisor | Χλέτσος, Θεολόγος - Μιχαήλ | |
dc.contributor.author | Μπακάλη, Δήμητρα | |
dc.date.accessioned | 2023-10-04T05:40:31Z | |
dc.date.available | 2023-10-04T05:40:31Z | |
dc.date.issued | 2023-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15760 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3182 | |
dc.description.abstract | Στο εκπαιδευτικό σύστημα, το mentoring είναι μια σύνθετη και πολυδιάστατη
διαδικασία καθοδήγησης και διδασκαλίας. Ένας μέντορας στην εκπαίδευση έχει
συγκεκριμένους σκοπούς και στόχους και πρέπει να έχει χαρακτηριστικά όπως είναι ο
αμοιβαίος σεβασμός, η ικανότητα βαθιάς κατανόησης, η συνεργατική στάση, η
ειλικρίνεια, η εντιμότητα αλλά και η πείρα. Επιπλέον, ένας μέντορας πρέπει να έχει μια
σειρά διαπροσωπικών δεξιοτήτων προσαρμοσμένων σε διαφορετικές επαγγελματικές
καταστάσεις, αλλά και να μπορεί να εφαρμόσει αποτελεσματικές, αλλά και
εναλλακτικές μέθοδους διδασκαλίας και μάθησης.
Στην εκπαίδευση, ο δάσκαλος αποτελεί το πρωταρχικό στοιχείο. Ως εκ τούτου,
οι νέοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να δοθούν ολοκληρωτικά στην εκπαίδευση από την
αρχή. Ένα καλά σχεδιασμένο «πρόγραμμα mentoring» μπορεί να διαδραματίσει καίριο
ρόλο στην εισαγωγή των νέων εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση. Έτσι, υπάρχει μεγάλη
ανάγκη για προσεκτικό σχεδιασμό. Για το σκοπό αυτό, πρέπει να δημιοργηθεί μια
κατάλληλη προσέγγιση καθοδήγησης και οι νέοι εκπαιδευτικοί ως φορείς για την
επόμενη γενιά πρέπει να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα αποτελεσματικό
πρόγραμμα mentoring.
Η παρούσα εργασία παρουσιάζει τα κύρια ευρήματα ερωτηματολογίων που
συμπληρώθηκαν από εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
στην Ελλάδα. Σκόπος της παρούσας εργασίας είναι με τα ερωτηματολόγια που
καταφέραμε να συγκεντρώσουμε (54 ερωτηματολόγια από νέους εκπαιδευτικούς και 68
ερωτηματολόγια από τους μεγαλύτερους σε ηλικία εκπαιδευτικούς) να καταγραφούν οι
απόψεις των εκπαιδευτκών των παραπάνω βαθμίδων σχετικά με το θεσμό και το ρόλο
του μέντορα και να αναδειχθούν οι δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν,
τόσο οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί όσο και οι πιο έμπειροι, σε σχέση με την καθιέρωση
του θεσμού του μέντορα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Συμπερασματικά, η συλλογή δεδομένων έδωσε μια πληρέστερη κατανόηση του
ρόλου του μέντορα και των προγραμμάτων καθοδήγησης και εισαγωγής στην Ελλάδα.
Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα τις παραπάνω
έννοιες μέσω της συγκριτικής μελέτης ερωτηματολογίων με βάση τον τόπο του
σχολείου (μεγάλες πόλεις, επαρχία, νησιά), τον τύπο του σχολείου (δημόσιο ή ιδιωτικό)
και τη διδακτική εμπειρία των εκπαιδευτικών (χρόνια εμπειρίας). | el |
dc.format.extent | 61 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Το mentoring στην εκπαίδευση : απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | In the educational system, mentoring is a complex and multidimensional process
of guiding and teaching. A mentor in education has specific goals and objectives and
must have characteristics such as mutual respect, the ability to understand deeply, a
cooperative attitude, honesty, integrity and experience. In addition, a mentor must have
a range of interpersonal skills adapted to different professional situations, but also be
able to apply effective, but also alternative teaching and learning methods.
In education, the teacher is the primary element. Therefore, new teachers should
be fully committed to training from the beginning. A well-designed mentoring program
can play a key role in introducing new teachers to education. Thus, there is a great need
for careful planning. For this purpose, an appropriate mentoring approach must be
established and young teachers as agents for the next generation must design and
develop an effective mentoring program.
This paper presents the main findings of questionnaires completed by Primary
and Secondary teachers in Greece. The purpose of this paper is to record the opinions of
the teachers of the above levels regarding the institution and the role of the mentor with
the questionnaires we managed to gather (54 questionnaires from young teachers and 68
questionnaires from older teachers) and to highlight the difficulties and problems faced
by both the newly appointed teachers and the more experienced ones, in relation to the
establishment of the mentor institution in the Greek education system.
In conclusion, the data collection provided a more complete understanding of the
role of the mentor and the mentoring and induction programs in Greece. The collected
data help us to better understand the above concepts through the comparative study of
questionnaires based on the location of the school (big cities, province, islands), the type
of school (public or private) and the teaching experience of the teachers (years of
experience). | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Mentoring | el |
dc.subject.keyword | Μετασχηματίζουσα μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Εκπαίδευση ενηλίκων | el |
dc.date.defense | 2023-10-02 | |