Εμφάνιση απλής εγγραφής

Άρση απορρήτου για ιδιαίτερα σοβαρά εγκλήματα από τη συνταγματική πρόβλεψη στη νομοθετική πραγματικότητα

dc.contributor.advisorΠαπανικολάου, Αικατερίνα
dc.contributor.authorΤζαμαλούκα, Αικατερίνη Μαρία
dc.date.accessioned2023-09-08T07:47:52Z
dc.date.available2023-09-08T07:47:52Z
dc.date.issued2023-05
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15694
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3116
dc.description.abstractΘέμα της παρούσας εργασίας αποτελεί το απόρρητο της επικοινωνίας και η άρση του για τα ιδιαίτερα σοβαρά αδικήματα. Η συνταγματική κατοχύρωση του απορρήτου των επικοινωνιών, καθώς και το απόλυτα απαραβίαστο του δικαιώματος τούτου μαρτυρούν τη σπουδαιότητα που απέδωσε στο δικαίωμα αυτό ο συνταγματικός μας νομοθέτης. Το απόρρητο της επικοινωνίας αποτελεί την ειδικότερη έκφανση του δικαιώματος της προσωπικής ελευθερίας. Το δικαίωμα του άρθρου 19 του Συντάγματος φέρουν, τόσο τα φυσικά, όσο και τα νομικά πρόσωπα, ενώ η τήρησή του είναι δεσμευτική, αφενός για την κρατική εξουσία, και αφετέρου για τους ιδιώτες. Στην ανωτέρω συνταγματική διάταξη προβλέπονται δύο περιπτώσεις που επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση και μόνο η άρση του απορρήτου: ήτοι, για λόγους εθνικής ασφάλειας και για την διακρίβωση ιδιαίτερα σοβαρών εγκλημάτων. Στην έννοια της εθνικής ασφάλειας εμπίπτουν ζητήματα που αφορούν την απειλή του ελληνικού κράτους από εξωτερικούς και εσωτερικούς παράγοντες. Επιπλέον, στην έννοια των ιδιαίτερα σοβαρών εγκλημάτων εμπίπτουν αυτά που περιοριστικά αναφέρονται σε ειδικότερο νόμο (προϊσχύσας ν. 2225/1994, πλέον ν. 5002/2022, ως εκτελεστικός νόμος του Συντάγματος). Η άρση του απορρήτου γίνεται πάντα κατόπιν εντολής της αρμόδιας δικαστικής αρχής και οι προϋποθέσεις άρσης προβλέπονται ρητώς και σαφώς από το νόμο. Ακόμη, για την διασφάλιση του απορρήτου η ίδια συνταγματική διάταξη προέβλεψε τη συγκρότηση και την λειτουργία ανεξάρτητης αρχής (Αρχή Διασφάλισης Απορρήτου των Επικοινωνιών). Ένα ακόμη ζήτημα είναι η χρήση των αποδεικτικών στοιχείων στο Δικαστήριο, τα οποία αποκτήθηκαν κατά παράβαση του απορρήτου των επικοινωνιών. Πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας αποτελεί ο σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου, αλλά και η προστασία των εννόμων αγαθών της ζωής, της τιμής και της ελευθερίας. Ωστόσο, ζήτημα παραμένει πως πάνω από το 80% των νόμιμων παρακολουθήσεων που γίνονται σήμερα αφορούν ζητήματα εθνικής ασφάλειας και πως ο κατάλογος των ιδιαίτερα σοβαρών αδικημάτων έχει επεκταθεί υπέρμετρα.el
dc.format.extent84el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΆρση απορρήτου για ιδιαίτερα σοβαρά εγκλήματα από τη συνταγματική πρόβλεψη στη νομοθετική πραγματικότηταel
dc.title.alternativeRemoval of privacy for particularly serious crimes from the constitutional provision to the legislative realityel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThis thesis analyzes the privacy of communication and the removal of privacy in particularly serious crimes. The constitutional guarantee of the privacy of communications and the absolute inviolability of this right testify to the importance that the constitutional legislator attributed to this right. Privacy of communication is a more specific manifestation of the right to personal freedom. The right of Article 19 of the Greek Constitution is enjoyed by both natural and legal persons, while its observance is binding for the state authority and for private individuals. The above constitutional provision foresees two cases in which the removal of privacy is exceptionally permitted: for reasons of national security and for the investigation of particularly serious crimes. The concept of national security includes issues concerning the threat to the Greek state from external and internal factors. In addition, the concept of particularly serious crimes includes those that are restrictively referred to in a more specific law (n.law 5002/2022). The removal of confidentiality is always done by order of the competent judicial authority and the conditions for removal are expressly and clearly provided by law. Furthermore, to ensure privacy, the same constitutional provision provided for the establishment and operation of an independent authority (Communications Privacy Assurance Authority). Another issue is the use of evidence in Court, which was obtained in violation of confidentiality of communications. The primary obligation of the State is to respect and protect the value of the human being, but also to protect the legal goods of life and freedom. However, the issue remains that over 80% of the legal surveillance carried out today concerns issues of national security and that the list of particularly serious offenses has been excessively extended.el
dc.contributor.masterΔίκαιο και Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (MSc in Law and Information and Communication Technologies)el
dc.subject.keywordΆρση απορρήτουel
dc.subject.keywordΑπόρρητο επικοινωνιώνel
dc.subject.keywordΙδιαίτερα σοβαρά αδικήματαel
dc.date.defense2023-07-25


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»