Ιατρικός τουρισμός και τρόποι διεύρυνσής του στην Ελλάδα - Δημιουργία ιστοσελίδας ως διαμεσολαβητής τουρισμού υγείας
Enlargement methods of medical tourism in Greece - Website creation as a medical tourism facilitator
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ιατρικός τουρισμός ; Διαμεσολαβητής ; Υγεία ; Δικτυακός τόπος ; Ιστοσελίδα ; ΔιαδίκτυοΠερίληψη
Ο ιατρικός τουρισμός έχει παρουσιάσει ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια παγκοσμίως, αποφέροντας σημαντικά κέρδη στις χώρες οι οποίες ασχολούνται ενεργά με αυτόν. Πέρα από ένα μεγάλο αριθμών παραγόντων που σχετίζονται με το χαμηλότερο κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας στον τόπο προορισμού αλλά και την υψηλή ποιότητα αυτών, αρωγός στην ανάπτυξη του ιατρικού τουρισμού υπήρξε το διαδίκτυο και με τη σειρά τους οι διαμεσολαβητές ιατρικού τουρισμού, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για τον προγραμματισμό του ταξιδιού ενός ιατρικού τουρίστα από την αρχή έως το τέλος του.
Η Ελλάδα, αποτελώντας ήδη έναν από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της, θα μπορούσε να αναδειχθεί σε κορυφαίο προορισμό ιατρικού τουρισμού, δεδομένου και του ότι διαθέτει άριστες υπηρεσίες υγείας σε ανταγωνιστικές τιμές, συμβάλλοντας έτσι σημαντικά στην οικονομία της χώρας.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των δυνατών τρόπων ανάπτυξης του ιατρικού τουρισμού στην Ελλάδα και πόσο καθοριστικό ρόλο μπορεί να διαδραματίσει σε αυτό η σωστή προώθηση, δημιουργώντας μια ηλεκτρονική υπηρεσία που να λειτουργεί ως διαμεσολαβητής ιατρικού τουρισμού.
Η εργασία έχει την ακόλουθη δομή: στο πρώτο κεφάλαιο επεξηγείται ο ορισμός του ιατρικού τουρισμού, οι παράγοντες που έχουν συμβάλλει στη ραγδαία αύξησή του κατά τα τελευταία έτη, η βιομηχανία στην οποία στηρίζεται και εξελίσσεται καθώς και ποιοι είναι οι κυριότεροι παράγοντες επιλογής συγκεκριμένου προορισμού. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται αρχικά ο ιατρικός τουρισμός σε διεθνές επίπεδο και ποιες χώρες αποτελούν τους δημοφιλέστερους προορισμούς και έπειτα η κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα μαζί με τις δημοφιλέστερες θεραπείες, τους παρόχους υγείας που ήδη δραστηριοποιούνται στον κλάδο καθώς και οι παράγοντες και προοπτικές ανάπτυξης. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην αξία αλλά στον πολύ σημαντικό ρόλο που κατέχει ένας διαμεσολαβητής ιατρικού τουρισμού αλλά και στις παρεχόμενες υπηρεσίες του καθώς και τα κανάλια διανομής αυτών. Επιπλέον, παρατίθενται δύο συγκριτικές μελέτες των κυριότερων δικτυακών τόπων τόσο του εξωτερικού όσο και
της Ελλάδας. Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στο σχεδιασμό και τα βασικά χαρακτηριστικά που διαθέτει ένας δικτυακός τόπος. Στο πέμπτο κεφάλαιο αναλύεται το επιχειρηματικό μοντέλο και το σχέδιο υλοποίησης της επιχείρησης και στο έκτο και
τελευταίο κεφάλαιο πραγματοποιείται η υλοποίηση του δικτυακού τόπου.