Η εργασιακή ικανοποίηση του προσωπικού των υπηρεσιών υγείας
Job satisfaction of healthcare professionals
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επαγγελματική ικανοποίησηΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί η ικανοποίηση των επαγγελματιών υγείας διότι η ικανοποίηση των εργαζομένων είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος που επηρεάζει την παραγωγικότητα και την ποιότητα της εργασίας τους. Αρχικά στη βιβλιογραφική ανασκόπηση αναλύθηκε η έννοια της εργασιακής ικανοποίησης, παρουσιάστηκαν οι θεωρίες της και μέσα από διάφορες έρευνες σκιαγραφήθηκαν οι παράγοντες που επηρεάζουν την ικανοποίηση των εργαζομένων στον τομέα της υγείας. Στη συνέχεια, στο δεύτερο μέρος της εργασίας που αποτελεί το Ερευνητικό μέρος, πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα, με τη χρήση ερωτηματολογίου. Το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε αποτελείται από δυο μέρη. Το πρώτο μέρος αποτελείται από 7 ερωτήσεις που αφορούν Δημογραφικές πληροφορίες και το δεύτερο μέρος αποτελείται από είκοσι μία προτάσεις που εκτιμούν την επαγγελτική ικανοποίηση. Οι προτάσεις αυτές προέρχονται από το ερωτηματολόγιο Minnesota Satisfaction Questionnaire (1967) και έχουν πενταβάθμια κλίμακα Likert (1-5). Για την επιλογή του δείγματος χρησιμοποιήθηκε δειγματοληψία ευκολίας. Πιο συγκεκριμένα, το δείγμα αποτελέσαν εργαζόμενοι στη ΡΕΑ Μαιευτική Γυναικολογική Κλινική. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε από τον Οκτώβριο του 2021 έως τον Οκτώβριο του 2022. Μεταξύ των ευρημάτων της έρευνας είναι ότι: α) οι γυναίκες εμφανίζουν μεγαλύτερο βαθμό εσωτερικής, εξωτερικής και γενικής ικανοποίησης από ότι οι άνδρες, β) τη μεγαλύτερη εσωτερική, εξωτερική και γενική ικανοποίηση την έχουν οι νοσηλευτές/τριες ενώ η χαμηλότερη ανήκει στους γιατρούς και γ) όσο πιο ικανοποιημένος νιώθει κάποιος από την εργασία του, τόσο μεγαλύτερη εσωτερική, εξωτερική και γενική ικανοποίηση νιώθει.