dc.contributor.advisor | Παντελίδης, Παντελής | |
dc.contributor.author | Χατζηδήμου, Άννα | |
dc.date.accessioned | 2023-08-24T09:13:43Z | |
dc.date.available | 2023-08-24T09:13:43Z | |
dc.date.issued | 2023-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15658 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3080 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία θα μελετήσουμε τη σχέση του νεοφιλελευθερισμού με την εκπαίδευση. Αρχικά, για να γίνει κατανοητή η έννοια του νεοφιλελευθερισμού κρίνεται απαραίτητη, πρωτίστως, η μελέτη του ως οικονομικού όρου στα πλαίσια του καπιταλιστικού συστήματος. Σύμφωνα με την βιβλιογραφία, το νεοφιλελεύθερο ρεύμα αναδύεται σε παγκόσμιο επίπεδο στα τέλη της δεκαετίας του 1970, ως λύση στην κοινωνικοοικονομική κρίση του 1973-1974, η οποία δημιουργήθηκε μετά από τα «τριάντα ένδοξα χρόνια» οικονομικής ευημερίας. Το νεοφιλελεύθερο – νεοσυντηρητικό ρεύμα έδωσε έμφαση στον διευρυμένο ρόλο του κράτους στην οικονομία και στην κοινωνία προτείνοντας την υποχώρηση του κράτους και την απελευθέρωση των δυνάμεων της αγοράς, της οποίας ο περιορισμός υποστηρίζεται ότι επιφέρει και την κοινωνικό-οικονομική κρίση των κρατών. Η ενίσχυση του ανταγωνισμού σε όλες τις πτυχές του κοινωνικού βίου και ο περιορισμός του κοινωνικού κράτους προωθούν τη λύση για την παραπάνω κρίση σύμφωνα με το νεοφιλελεύθερο ρεύμα. Το κεφάλαιο, λοιπόν, και όχι το κράτος καθορίζει τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά εργασίας με ό,τι συνεπάγεται για τη εργατική τάξη. Στη συνέχεια της παρούσας εργασίας θα επιχειρηθεί η σύνδεση του νεοφιλελευθερισμού με την εκπαίδευση. Είναι ευρέως αποδεκτή η άποψη ότι η επέλαση του νεοφιλελεύθερου ρεύματος δεν άφησε ανεπηρέαστο το εκπαιδευτικό σύστημα. | el |
dc.format.extent | 145 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Ο νεοφιλελευθερισμός και η αναδιαμόρφωση της εκπαίδευσης. Οι απόψεις των εκπαιδευτικών | el |
dc.title.alternative | Neoliberalism and the reconfiguration of education. The views of teachers | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | In this paper we will study the relationship between neoliberalism and education. To begin with, in order to understand the concept of neoliberalism, it is necessary, first of all, to study it as an economic term in the context of the capitalist system. According to the literature, the neoliberal current emerged globally in the late 1970s, as a solution to the socio-economic crisis of 1973-1974, which was created after the "thirty glorious years" of economic prosperity. The neoliberal-neoconservative stream emphasized the expanded role of the state in the economy and society by proposing the retreat of the state and the liberation of market forces, the restriction of which is argued to bring about the socio-economic crisis of states. The strengthening of competition in all aspects of social life and the limitation of the welfare state promote the solution for the above crisis according to the neoliberal current. Capital, then, and not the state, determines the conditions prevailing in the labor market with all that it entails for the working class. In the continuation of this paper, the connection of neoliberalism with education will be attempted. It is widely accepted that the advance of the neoliberal current did not leave the education system unaffected. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Νεοφιλελευθερισμός | el |
dc.subject.keyword | Παγκοσμιοποίηση | el |
dc.subject.keyword | Αναδιαμόρφωση της εκπαίδευσης | el |
dc.subject.keyword | Διεθνείς οργανισμοί | el |
dc.subject.keyword | Επαγγελματική εξουθένωση | el |
dc.subject.keyword | Απόψεις εκπαιδευτικών | el |
dc.date.defense | 2023-07 | |