dc.contributor.advisor | Τζαννάτος, Ερνέστος | |
dc.contributor.author | Ακριβός, Αλέξανδρος | |
dc.date.accessioned | 2023-07-03T12:51:45Z | |
dc.date.available | 2023-07-03T12:51:45Z | |
dc.date.issued | 2023-01 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15557 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2979 | |
dc.description.abstract | Ένα από τα σημαντικά μελήματα των ναυτικών επί μεγάλο χρονικό διάστημα είναι η ασφάλεια των πλοίων. Οι ναυπηγοί και οι φορείς εκμετάλλευσης έχουν αναγνωρίσει τις έννοιες της σταθερότητας των πλοίων, της δυνατότητας ανατροπής και της δομικής ακεραιότητας από την αρχή της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Τον 18ο αιώνα, προτάθηκαν οι έννοιες του μετακέντρου και του βραχίονα αποκατάστασης ως αρχικές απαιτήσεις σταθερότητας για τις μικροσκοπικές γωνίες της φτέρνας και πρακτικές μέθοδοι για την αξιολόγησή τους.
Το 1993, ο Οργανισμός Ναυτικής Ασφάλειας του Ηνωμένου Βασιλείου πρότεινε στην Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) την ιδέα της επίσημης αξιολόγησης ασφάλειας όσον αφορά το σχεδιασμό και τις λειτουργίες του πλοίου. Η πρόταση εγκρίθηκε και η FSA αναδείχθηκε σε κορυφαία προτεραιότητα στην ατζέντα του MSC. Ο ΙΜΟ έχει χαρακτηρίσει τη διαδικασία επίσημης αξιολόγησης ασφάλειας ως εξής: Χρησιμοποιώντας ανάλυση κινδύνου και ανάλυση κόστους-οφέλους, αυτή η τεχνική στοχεύει στη βελτίωση της ασφάλειας στη θάλασσα, συμπεριλαμβανομένης της προστασίας της ζωής, της υγείας, του θαλάσσιου περιβάλλοντος και της ιδιοκτησίας. Η τεχνική μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αξιολόγηση της ασφάλειας των σκαφών με συνολική έννοια (όλα τα συστήματα) ή για την αξιολόγηση υποσυστημάτων ή συγκεκριμένων στοιχείων ασφαλών λειτουργιών. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε περιπτώσεις όπου είναι απαραίτητη η μείωση του κινδύνου, αλλά οι επιλογές δεν είναι σαφώς καθορισμένες και χρειάζονται ανάλυση. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλη τη διαδικασία σχεδιασμού του πλοίου ή για την αξιολόγηση μεμονωμένων λειτουργικών χαρακτηριστικών υφιστάμενων σκαφών. Οι υφιστάμενοι ή/και νέοι κανόνες που παράγονται με τη χρήση μεθόδων ή εννοιών που βασίζονται στον κίνδυνο μπορούν να επικυρωθούν χρησιμοποιώντας αυτήν τη μέθοδο. Όσον αφορά το θέμα της πειρατείας, αυτή η μελέτη καλύπτει χαρακτηριστικά των διαδικασιών FSA και την εφαρμογή τους στην ανάπτυξη και έγκριση εναλλακτικών νόμων για τα σκάφη. | el |
dc.format.extent | 111 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Πρότυπη αξιολόγηση ασφάλειας πλοίων αναφορικά με την πειρατεία | el |
dc.title.alternative | Ship Formal Safety Assessment - (FSA) concerning the piracy | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | Mariners have been concerned about ship safety for ages. Shipbuilders and operators have acknowledged the concepts of vessel stability, the potential of capsizing, and structural integrity since the inception of the maritime shipping industry. In the 18th century, the notions of metacenter and restoring arm as initial stability requirements for tiny heel angles and practical methods for evaluating them were proposed.
In 1993, the UK Marine Safety Agency proposed to the International Maritime Organization's (IMO) Marine Safety Committee (MSC) the idea of official safety evaluation with regard to ship design and operations. The proposal was approved, and FSA was elevated to a top priority on the MSC's agenda. IMO has characterised the Formal Safety Assessment procedure as follows: Utilizing risk analysis and cost benefit analysis, this technique aims to improve maritime safety, including protection of life, health, the marine environment, and property. The technique may be used to evaluate vessel safety in a global sense (all systems) or to assess subsystems or particular components of safe operations. It might be used in instances when risk reduction is necessary but choices are not clearly defined and need analysis. It may be used throughout the ship design process or to assess individual operational characteristics of existing vessels. Existing and/or new rules produced using prescriptive or risk-based concepts may be validated using this method. Regarding the subject of piracy, this study covers features of FSA processes and their application into deployment and approval of alternative vessel laws. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | FSA | el |
dc.subject.keyword | Πειρατεία | el |
dc.subject.keyword | Ασφάλεια στην θάλασσα | el |
dc.date.defense | 2023-02-14 | |