dc.contributor.advisor | Βοζίκης, Αθανάσιος | |
dc.contributor.author | Γιαννακοπούλου, Εμμανουέλα | |
dc.date.accessioned | 2023-06-29T05:14:51Z | |
dc.date.available | 2023-06-29T05:14:51Z | |
dc.date.issued | 2023-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15538 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2960 | |
dc.description.abstract | Στις μέρες μας είναι αναντίρρητο το γεγονός ότι οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και
Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) έχουν εισβάλει σε όλους τους τομείς του ανθρώπινου βίου. Ένας από
αυτούς είναι η εκπαίδευση. Στην παρούσα διπλωματική εργασία θα εξετάσουμε νέες μεθόδους
διδασκαλίας και μάθησης με την αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση στο πλαίσιο των φιλολογικών μαθημάτων. Αναλυτικότερα, θα μελετηθούν
τεχνικές παιχνιδοποίησης («gamification») και οι τεχνολογίες Virtual και Augmented Reality
στη διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων. Αρχικά θα εξεταστούν τα πολλαπλά οφέλη και οι
περιορισμοί από την αξιοποίηση αυτών των τεχνολογιών στη μαθησιακή διαδικασία, αλλά και
τα προβλήματα και οι δυσκολίες που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή τους. Επιπλέον, θα
διερευνήσουμε την οπτική Φιλολόγων για την ένταξη των ΤΠΕ (gamification, Virtual και
Augmented Reality) στην εκπαιδευτική διαδικασία και συγκεκριμένα στη διδασκαλία και
μάθηση φιλολογικών μαθημάτων. Αναλυτικότερα, διερευνούμε τις απόψεις τους για το εάν
υπάρχει συσχέτιση μεταξύ της αξιοποίησης των ΤΠΕ και της βελτίωσης της μαθησιακής
διαδικασίας. Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήσαμε ποσοτική έρευνα σε 81 Φιλολόγους
Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (σχολείων και φροντιστηρίων) με τη διανομή ηλεκτρονικού
ερωτηματολογίου. Για την ανάλυση και επεξεργασία των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήσαμε τη
γλώσσα προγραμματισμού Python3. Μελετήσαμε τις υπάρχουσες συσχετίσεις μεταξύ των
απαντήσεων στις διάφορες ερωτήσεις και οδηγηθήκαμε στο συμπέρασμα ότι οι Φιλόλογοι στην
πλειοψηφία τους είναι θετικά διακείμενοι για την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.
Αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματά τους στην εκπαίδευση και επιθυμούν να επιμορφωθούν για
να τις εντάξουν στη διδασκαλία των μαθημάτων τους. Ωστόσο, αναγνωρίζουν και τις τεχνικές
δυσκολίες ενσωμάτωσής τους στη σημερινή σχολική πραγματικότητα. | el |
dc.format.extent | 109 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Η αξιοποίηση του game-based learning, των τεχνολογιών virtual και augmented reality και άλλων ΤΠΕ στη διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων : η οπτική των εκπαιδευτικών | el |
dc.title.alternative | The utilization of game-based learning, virtual and augmented technologies and other ICT in the teaching of philological courses : the teacher’s perspective | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | Nowadays it is an undeniable fact that Information and Communication Technologies (ICT)
have invaded all areas of human life. One of them is education. In this thesis we will examine
new teaching and learning methods with the use of New Technologies in Secondary Education
in the context of philological courses. In more detail, gamification techniques and Virtual and
Augmented Reality technologies in the teaching of philological courses will be studied.
Initially, the multiple benefits and limitations of the use of these technologies in the learning
process will be examined, as well as the problems and difficulties that arise during their
implementation. In addition, we will explore the perspective of Philologists for the inclusion of
ICT (gamification, Virtual and Augmented Reality) in the educational process and specifically
in the teaching and learning of philological courses. In more detail, we explore their views on
whether there is a correlation between the use of ICT and the improvement of the learning
process. For this purpose, we conducted a quantitative survey of 81 Secondary Education
Philologists (who work in schools and tutoring schools) by distributing an electronic
questionnaire. To analyze and process the results we used the Python3 programming language.
We studied the existing correlations between the answers to the various questions and we were
led to the conclusion that the majority of Philologists are positive about the integration of ICT
in the teaching practice. They recognize their strengths in education and wish to be trained to
incorporate them into the teaching of their courses. However, they also recognize the technical
difficulties of integrating them into today's school reality. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | ΤΠΕ | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια | el |
dc.subject.keyword | Εικονική πραγματικότητα | el |
dc.subject.keyword | Επαυξημένη πραγματικότητα | el |
dc.subject.keyword | Δευτεροβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Φιλολογικά μαθήματα | el |
dc.subject.keyword | Βελτίωση μαθησιακής διαδικασίας | el |
dc.date.defense | 2023-06-23 | |