Εταιρικές και ανταγωνιστικές στρατηγικές στην ελληνική ναυτιλία
Corporate and competitive strategies in Greek shipping
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εταιρικές ; Ανταγωνιστικές ; Στρατηγικές ; Ελληνική ναυτιλίαΠερίληψη
Σκοπός της εργασίας είναι η παρουσίαση εννοιών για την κατανόηση των εταιρικών και ανταγωνιστικών στρατηγικών και την εφαρμογή τους στις Ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Στο πρώτο κεφάλαιο παρατίθενται τα είδη των εταιρικών και ανταγωνιστικών στρατηγικών, σημειώνονται οι παράγοντες ανταγωνισμού στον κλάδο, όπως ο τελευταίος καθορίζεται από τις πέντε ανταγωνιστικές δυνάμεις και τα μοντέλα στρατηγικής του Porter.
Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση των ιδιαιτέρων χαρακτηριστικών που κάνουν τη ναυτιλία, ως οικονομική δραστηριότητα, να ξεχωρίζει έναντι των υπολοίπων κλάδων. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη μεταβλητότητα, η οποία κατηγοριοποιείται σε ναυτιλιακούς κύκλους, σε μη αναμενόμενα και σε αναμενόμενα συμβάντα, και στο παγκοσμιοποιημένο χαρακτήρα της.
Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα είδη των εταιρικών στρατηγικών αναφορικώς με την αγορά, την ανάπτυξη προϊόντων, την κάθετη και οριζόντια ολοκλήρωση, καθώς και τη συσχετισμένη και ασυσχέτιστη διαφοροποίηση, ενώ στο τέταρτο κεφάλαιο εξετάζονται οι ανταγωνιστικές στρατηγικές ηγεσίας-κόστους, διαφοροποίησης και εστίασης. Επισημαίνονται χαρακτηριστικά παραδείγματα Ελλήνων πλοιoκτητών και γίνεται παραπομπή σε Ελληνικές εταιρείες. Ειδικώς για την κατανόηση της στρατηγικής ηγεσίας- κόστους αναλύεται σε τι συνίσταται το ναυτιλιακό κόστος για τις στρατηγικές αποφάσεις της εκάστοτε ναυτιλιακής επιχείρησης.