dc.contributor.advisor | Παριώτης, Ευθύμιος | |
dc.contributor.author | Γκόρπας, Παναγιώτης | |
dc.date.accessioned | 2023-04-28T09:43:23Z | |
dc.date.available | 2023-04-28T09:43:23Z | |
dc.date.issued | 2023-04 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15362 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2784 | |
dc.description.abstract | Η εν λόγω διπλωματική εργασία ασχολείται με τους δείκτες ενεργειακής απόδοσης πλοίων και συγκεκριμένα τον προσδιορισμό και την αξιολόγησή τους. Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύεται το φαινόμενο του θερμοκηπίου, τα αίτια δημιουργίας του, οι επιπτώσεις του στο περιβάλλον καθώς και η συμβολή του ναυτιλιακού κλάδου στο φαινόμενο μέσω των εκπεμπόμενων ρύπων. Ακολούθως περιγράφεται το θεσμικό πλαίσιο και η ακολουθούμενη στρατηγική με τα οποία ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) καλείται να ρυθμίσει τις απαιτήσεις για την προστασία του θαλάσσιου και ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος από τη διεθνή ναυτιλιακή δραστηριότητα. Επίσης αποτυπώνεται η έννοια της ενεργειακής αποδοτικότητας και η σύνδεσή της με την κατανάλωση καυσίμου. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η δομή του πλάνου ενεργειακής διαχείρισης των πλοίων SEEMP, οι μηχανισμοί συλλογής, καταγραφής και πιστοποίησης δεδομένων του ΙΜΟ (DCS) και Ευρωπαϊκής Ένωσης (MRV) καθώς επίσης και το σύνολο των υποχρεωτικά και εθελοντικά εφαρμοζόμενων από τον IMO ενεργειακών δεικτών (EEDI, EEXI, EEOI, CII) ως εργαλεία αξιολόγησης της ενεργειακής αποδοτικότητας των πλοίων. Συνακόλουθα, παρατίθενται εναλλακτικοί ενεργειακοί δείκτες που είτε έχουν προταθεί από τη διεθνή βιβλιογραφία στο πλαίσιο ενίσχυσης/αντιστάθμισης των ελλείψεων των επίσημων δεικτών του IMO (I4E, CEEI, EEPI, VENEFI), είτε ακολουθούνται εθελοντικά από ιδιωτικές πρωτοβουλίες (EVDI, CCWG, ESI/CSI) και εστιάζουν σε συγκεκριμένους τύπους πλοίων, όπως τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύεται η διαδικασία των ενεργειακών επιθεωρήσεων των πλοίων και η προσέγγιση της αξιολόγησης μέσω της εφαρμογής αντίστοιχων ενεργειακών συγκριτικών δεικτών (Key Performance Indicators-KPIs). Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο αποτιμώνται οι περισσότεροι από τους προαναφερθέντες δείκτες και παρατίθενται συμπεράσματα και απορρέοντες προβληματισμοί που απασχολούν τους πρωταγωνιστές του ναυτιλιακού τομέα (πλοιοκτήτες και ναυλωτές) από την εφαρμογή τους. | el |
dc.format.extent | 132 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Προσδιορισμός και αξιολόγηση δεικτών ενεργειακής απόδοσης πλοίου | el |
dc.title.alternative | Determination and assessment of ship energy performance indicators | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | This dissertation deals with ship energy efficiency indicators, their determination and assessment. The first chapter analyzes the greenhouse effect, its creation causes, its effects on the environment as well as the contribution of the shipping industry to the phenomenon through emitted pollutants. Subsequently what is being described is the institutional framework and the strategy followed, by which, the International Maritime Organization (IMO) is called upon, to regulate the requirements for the protection of the marine and atmospheric environment from international shipping activity. The concept of energy efficiency and its relation to fuel consumption is also captured. The third chapter presents the structure of the Ship Energy Management Plan (SEEMP), the IMO (DCS) and the European Union (MRV) data collection, recording and certification mechanisms as well as all of the mandatory and voluntary energy indicators applied by the IMO (EEDI , EEXI, EEOI, CII) as tools for evaluating the energy efficiency of ships. Consequently, alternative energy indicators are listed that have either been proposed by the international literature in the context of strengthening/compensating for the shortcomings of the official IMO indicators (I4E, CEEI, EEPI, VENEFI), or are voluntarily followed by private initiatives (EVDI, CCWG, ESI/CSI ) and focus on specific ship types such as container ships. The fourth chapter analyzes the process of ship energy inspections and the assessment approach through the application of corresponding energy comparative indicators (Key Performance Indicators-KPIs). Finally, the fifth chapter evaluates most of the aforementioned indicators and record conclusions and implementation resulted concerns that troubles the protagonists of the shipping sector (ship owners and charterers alike). | el |
dc.corporate.name | Σχολή Ναυτικών Δοκίμων | el |
dc.contributor.master | ΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Ενεργειακή αποδοτικότητα | el |
dc.subject.keyword | Μείωση εκπομπών CO2 | el |
dc.subject.keyword | Αξιολόγηση | el |
dc.subject.keyword | Energy efficiency | el |
dc.subject.keyword | CO2 emissions reduction | el |
dc.subject.keyword | Assessment | el |
dc.date.defense | 2023-04-06 | |