dc.contributor.advisor | Κυριαζής, Δημοσθένης | |
dc.contributor.author | Κανδή, Ιωάννα | |
dc.date.accessioned | 2023-03-10T06:45:11Z | |
dc.date.available | 2023-03-10T06:45:11Z | |
dc.date.issued | 2023-01 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15230 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2652 | |
dc.description.abstract | Η σύγχρονη εποχή χαρακτηρίζεται από την εκθετική αύξηση στην παραγωγή δεδομένων. Τα δεδομένα αυτά απαντώνται σε όλους τους τομείς -επαγγελματικούς και ερευνητικούς- της καθημερινότητας. Πιο συγκεκριμένα η παραγωγή, η συλλογή και η επεξεργασία των δεδομένων χρήζει έντονου ενδιαφέροντος -μεταξύ άλλων- στους κλάδους της ναυτιλίας και της ναυσιπλοΐας. Τεχνικά δεδομένα του πλοίου, καθώς και δεδομένα καιρού και θέσης, παράγονται και συλλέγονται από ειδικούς αισθητήρες πάνω στα πλοία, τα οποία με την κατάλληλη επεξεργασία χρησιμοποιούνται για την διατήρηση της θέσης και της πορείας των σκαφών, αλλά και για τη δρομολόγησή τους. Η δρομολόγηση των πλοίων είναι ζήτημα καίριας σημασίας όταν γίνεται λόγος για πλοία που κινούνται εντός ενός υπεράκτιου αιολικού πάρκου. Αυτό συμβαίνει διότι, σε ένα τέτοιο περιβάλλον, η δρομολόγηση και η πλεύση τους επηρεάζεται από πολυάριθμες συνθήκες, μια από τις οποίες είναι και η κατανάλωση καυσίμων. Για λόγους αποφυγής περαιτέρω δαπανών, καθίσταται απαραίτητη η δρομολόγηση πλοίων σε ένα υπεράκτιο αιολικό πάρκο, λαμβάνοντας υπόψη την αποτελεσματική κατανάλωση καυσίμων. Προς αυτή την κατεύθυνση, η παρούσα διπλωματική εργασία προτείνει έναν αλγόριθμο δρομολόγησης πλοίων διεργασιών θαλάσσιου αιολικού πάρκου για τη διαχείριση καυσίμων. Ο προτεινόμενος αλγόριθμος στηρίζεται στη μοντελοποίηση ενός θαλάσσιου αιολικού πάρκου ως συνδεδεμένο γράφο, όπου οι κόμβοι αντιστοιχούν στις ανεμογεννήτριες και οι ακμές στο κόστος μετακίνησης ενός πλοίου μεταξύ αυτών. | el |
dc.format.extent | 75 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Αλγόριθμος δρομολόγησης πλοίων διεργασιών υπεράκτιου αιολικού πάρκου για τη διαχείριση καυσίμων | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | Nowadays, the world is being characterized by an exponential surge in data production. Such data can be found in almost all areas of one’s professional and everyday life. Specifically, the production, collection and process of data has gained the interest of the maritime sector, among others. Mechanical data as well as position and weather-related data of a vessel, are produced by special sensors placed on said vessel; as soon as the necessary processing of the aforementioned data comes to an end, they can be used to maintain the vessel’s position, course and route. Vessel routing has been a key issue when it comes to operating vessels in an offshore wind farm. Such a case can be made because, in such an environment, routing can be affected by a plethora of factors, one of which is fuel consumption. To reduce costs in offshore wind farm operations, it is important to conduct vessel routing whilst taking fuel efficiency into account. Considering the above, this master thesis is proposing a vessel routing algorithm for fuel management using dynamic positioning data. The proposed algorithm is based on modelling an offshore wind farm as a connected graph, where the nodes correspond to the wind turbines and the edges correspond to the cost of moving a vessel between them. | el |
dc.contributor.master | Πληροφοριακά Συστήματα και Υπηρεσίες | el |
dc.subject.keyword | Dynamic positioning | el |
dc.subject.keyword | Υπεράκτια αιολικά πάρκα | el |
dc.subject.keyword | Ανάλυση δεδομένων | el |
dc.subject.keyword | Αλγόριθμος δρομολόγησης | el |
dc.date.defense | 2023-02-22 | |