Οι συγκρούσεις στο σχολικό πλαίσιο με τη γονεϊκή εμπλοκή και η στάση της διεύθυνσης της σχολικής μονάδας
Conflicts in the school community due to parental involvement and the attitude of the school administrator
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Σύγκρουση ; Γονεϊκή εμπλοκή ; Στρατηγικές διαχείρισηςΠερίληψη
Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι οι συγκρούσεις στο σχολικό πλαίσιο, η γονεϊκη εμπλοκή και η στάση του διευθυντή της σχολικής μονάδας. Η διερεύνηση του θέματος γίνεται μέσα από βιβλιογραφική ανασκόπηση επιστημονικών άρθρων και βιβλίων που έχουν δημοσιευτεί για τα αντικείμενα της μελέτης, καθώς και μέσα από την ανάλυση των αποτελεσμάτων σχετικών ερευνών. Αρχικά, παρουσιάζονται ο ορισμός και τα χαρακτηριστικά της σύγκρουσης και της γονεϊκής εμπλοκής, των δύο βασικών εννοιών πάνω στις οποίες στηρίζεται η εργασία. Στη συνέχεια, περιγράφονται λεπτομερώς οι κατηγορίες αυτών αλλά και η συσχέτισή τους στο σχολικό πλαίσιο.
Σημαντικό μέρος της εργασίας καταλαμβάνουν οι στρατηγικές διαχείρισης με τις οποίες ο/η διευθυντής,-ντρια στέκεται απέναντι στις συγκρούσεις και τη γονεϊκή εμπλοκή στο σχολείο. Επιπρόσθετα, αναλύεται και περιγράφεται η σχέση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος με την οικογένεια, ενώ, τέλος, οι συγκρούσεις μεταξύ των δύο και η διαχείρισή τους από τον ηγέτη της σχολικής μονάδας. Για την συγγραφή της εργασίας αυτής, απαραίτητη ήταν η δημιουργία ενός ερωτηματολογίου, απευθυνόμενο σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το ερωτηματολόγιο αφορούσε την ποιότητα και την ποσότητα της γονεϊκής εμπλοκής στο σχολείο όπως την αντιλαμβάνονται και την έχουν βιώσει οι εκπαιδευτικοί και το κατά πόσο ο/η διευθυντής,-ντρια της εκάστοτε σχολικής μονάδας ενισχύει ή αποδυναμώνει τις συγκρούσεις που μπορεί να προκύψουν στο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναλύθηκαν στο τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας.