Στερεότυπα με βάση το φύλο και την σεξουαλικότητα στη διοίκηση σχολικών μονάδων. Πρακτικές αντιμετώπισης
Gender and sexuality stereotyping in school administration. Practical ways of dealing with them
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στερεότυπα ; ΕκπαίδευσηΠερίληψη
Το θέμα της παρούσας εργασίας αποτελούν τα στερεότυπα με βάση το φύλο και την σεξουαλικότητα
ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής είναι να διερευνήσει τις αντιλήψεις
και τις στάσεις και κυρίως την πραγματικότητα γύρω από τα στερεότυπα και τις διακρίσεις των
εκπαιδευτικών. Κύρια αιτία της ανάγκης ενασχόλησης με το θέμα αποτελεί το γεγονός πως τα
στερεότυπα και οι διακρίσεις με βάση το φύλο και την σεξουαλικότητα συνδέεται με την ενίσχυση και
αναπαραγωγή των κοινωνικών ανισοτήτων και δυσχεραίνουν την εργασιακή ζωή των ατόμων. Επίσης,
η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας ανέδειξε και ένα σημαντικό κενό μελέτης στην ελληνική εκπαίδευση.
Για την διεξαγωγή του ερευνητικού μέρους της εργασίας επιλέχθηκε η ποσοτική μέθοδος ανάλυση μέσω
δομημένου ερωτηματολογίου. Για τις ανάγκες της εργασίας συγκεντρώθηκαν 114 ερωτηματολόγια και
για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα SPSS.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δεν έχει βιώσει και δεν
έχει γίνει μάρτυρας σε περιστατικό έμφυλης διάκρισης ή με βάση την σεξουαλικότητα κάποιου
συναδέλφου. Οι συσχετίσεις που πραγματοποιήθηκαν επιβεβαίωσαν αυτό το εύρημα, καθώς σε καμιά
από τις απλές συσχετίσεις που πραγματοποιήθηκαν δεν βρέθηκε στατιστική σημαντική συσχέτιση.
Παρόλα αυτά, σχετικά με τις πρακτικές αντιμετώπισης των έμφυλων διακρίσεων και των διακρίσεων με
βάση την σεξουαλικότητα, σχεδόν όλοι πιστεύουν πως αυτές θα βοηθήσουν και μάλιστα θα πρέπει να
περιλαμβάνουν τόσο την εισαγωγή μαθημάτων σεξουαλικής αγωγής και φύλου, αλλά και εκπαίδευση
των εκπαιδευτικών και του οικογενειακού περιβάλλοντος παιδιών και εργαζομένων.
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της παρούσας εργασίας είναι η συνεισφορά στην γνώση
και της αποτύπωσης των έμφυλων στερεοτύπων στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, με τελικό στόχο
την εξάλειψη τους.