dc.contributor.advisor | Καρκαλάκος, Σωτήριος | |
dc.contributor.advisor | Κοτταρίδη, Κωνσταντίνα | |
dc.contributor.advisor | Χλέτσος, Θεολόγος - Μιχαήλ | |
dc.contributor.author | Παπαθανασίου, Θωμάς | |
dc.date.accessioned | 2023-02-23T11:14:44Z | |
dc.date.available | 2023-02-23T11:14:44Z | |
dc.date.issued | 2023-02 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15166 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2588 | |
dc.description.abstract | Αντικείμενο μελέτης της παρούσας διπλωματικής εργασίας, είναι να εξεταστεί το πλαίσιο της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα, και στη συσχέτισή της με την απόκτηση πιστοποιήσεων. Πιο αναλυτικά, στόχος είναι να εξεταστεί το θεωρητικό πλαίσιο της εκπαίδευσης ενηλίκων – από την οριοθέτησή της, έως και τις βασικότερες θεωρητικές προσεγγίσεις που την διέπουν. Επιπλέον στόχος, είναι να διερευνηθεί το υπάρχον πλαίσιο σχετικά με την απόκτηση πιστοποιήσεων, και το πως αυτή η πρακτική συνδέεται με την εκπαίδευση ενηλίκων και με συμπληρωματικές έννοιες – όπως είναι η δια βίου μάθηση, η συνεχιζόμενη εκπαίδευση, η κατάρτιση και η επιμόρφωση. Πέραν των ανωτέρω, στην παρούσα εργασία υπάρχουν και ορισμένοι ερευνητικοί στόχοι, που οδηγούν και διαμορφώνουν το εμπειρικό μέρος. Οι ερευνητικοί στόχοι έγκεινται στο να εξεταστεί η σχέση που έχει η απόκτηση διαφόρων πιστοποιήσεων με την εκπαίδευση των ενηλίκων στην Ελλάδα. Ο ειδικότερος στόχος, είναι να εξεταστεί η συχνότητα συμμετοχής ενηλίκων σε πλαίσια κατάρτισης και συνεχιζόμενης εκπαίδευσης, καθώς και να ερευνηθεί και το κατά πόσο το δείγμα της έρευνας συμμετέχει σε επιμορφωτικές δράσεις, ακόμα και αν δεν δίνουν πιστοποίηση ή, βεβαίωση. Για να επιτευχθούν οι στόχοι αυτοί, εκπονήθηκε μια ποσοτική έρευνα με δομημένο ερωτηματολόγιο, που χορηγήθηκε σε δείγμα 100 ατόμων. Το δείγμα εντοπίστηκε μέσω της μεθοδολογίας, γνωστής ως αλυσιδωτή δειγματοληψία/ μέθοδο της χιονοστιβάδας. Το ερωτηματολόγιο που αξιοποιείται στην παρούσα εργασία σχεδιάστηκε από τον ίδιο τον συγγραφέα της εργασίας και παρουσιάζεται στο παράρτημα. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με την χρήση του στατιστικού προγράμματος SPSS, σε μια κατανομή συχνοτήτων Στην παρούσα έρευνα, η πλειοψηφία του δείγματος σε ποσοστό 66% ήταν γυναίκες, σε ποσοστό 43%, ανήκαν στο ηλικιακό εύρος των 47 με 57 ετών, που διαμένουν επίσης σε ποσοστό 45%, στην περιφέρεια Αττικής. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι συμμετέχοντες από τη μια, δεν συμμετέχουν μόνο σε προγράμματα κατάρτισης για την πιστοποίηση ή την λήψη της σχετικής βεβαίωσης, καθώς αναγνωρίζουν τη σημαντικότητά της, όμως αναγνωρίζουν παράλληλα τον ρόλο που επιτελούν οι πιστοποιήσεις στην εύρεση εργασίας, και στην επιβεβαίωση εκ μέρους τους, της κατάρτισής τους. Μάλιστα, οι περισσότεροι βρήκαν εργασία, χάρη στις πιστοποιήσεις! | el |
dc.format.extent | 61 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Η εκπαίδευση ενηλίκων στην Ελλάδα και η συσχέτιση της με την απόκτηση πιστοποιήσεων | el |
dc.title.alternative | Adult education in Greece and its correlation with obtaining certificates | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The purpose of this thesis is to examine the context of adult education in Greece, and its correlation with the acquisition of certifications. More specifically, the present aim is to examine the theoretical framework of adult education – beginning from its own definition to the most basic theoretical approaches that govern it. A further aim is to explore the existing framework regarding the acquisition of qualifications, and how this relates to adult education and some complementary concepts – such as lifelong learning, continuing education, training, and retraining. In addition to the above, this thesis consists of some research objectives, that guide and shape the empirical part. The research objectives are to examine the relationship that the acquisition of various certifications has with the education of adults in Greece. The specific objective is to examine the frequency of participation of adults in training and continuing education, as well as to investigate whether the research sample participates in educational activities, even if they do not provide certification. To achieve these objectives, a quantitative survey was conducted, using a structured questionnaire, to a sample of 100 people. The sample was identified by the methodology which is widely known as chain sampling/snowball sampling. The questionnaire was designed by the author of the present thesis, himself and is presented in the appendix. The data were analyzed using the SPSS statistical program, in a frequency distribution. In the research the majority of sample (66%) were women, 43% were in the age range of 47 to 57 years who also live in the region of Attica (45%). The results showed that the participants, on the one hand, do not only participate in the training programs for certification or obtaining the relevant certificate, as they recognize its importance, but they also recognize the role that certifications play in finding a job, and in confirming their training. In fact, most of them found a job, thanks to the certifications! | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Δια βίου μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Εκπαίδευση ενηλίκων | el |
dc.subject.keyword | Κατάρτιση | el |
dc.subject.keyword | Επιμόρφωση | el |
dc.subject.keyword | Εκπαίδευση | el |
dc.date.defense | 2023-02-20 | |