Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΚαλογεράκης, Παναγιώτης
dc.contributor.authorΘεοδωρακοπούλου, Σταυρούλα
dc.date.accessioned2023-02-21T09:39:54Z
dc.date.available2023-02-21T09:39:54Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15153
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2575
dc.description.abstractΗ μαζική εισροή μεταναστών και προσφύγων επηρέασε τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα και συγκεκριμένα το εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο σήμερα αποτελείται από πολυπολιτισμικές ομάδες. Γι’ αυτόν τον λόγο, καθοριστικής σημασίας είναι η ενσωμάτωση των αρχών της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης για τη δημιουργία διαπολιτισμικής κουλτούρας εντός των σχολικών μονάδων. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, σπουδαίος είναι ο ρόλος των σχολικών διευθυντών και των εκπαιδευτικών. Κεντρικός σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της επίδρασης των στυλ ηγεσίας των σχολικών διευθυντών στις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σε ότι αφορά τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Επιπρόσθετοι στόχοι είναι η εξέταση της επίδρασης των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών στις διαπολιτισμικές παιδαγωγικές πρακτικές που υιοθετούν και τη διαπολιτισμική αυτοαποτελεσματικότητά τους. Τέλος, αναλύεται η σχέση ανάμεσα στις εν λόγω παιδαγωγικές πρακτικές και την αυτοαποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού σε ότι αφορά τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Για την επίτευξη των στόχων διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα με ερωτηματολόγια τα οποία διανεμήθηκαν σε 116 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας (δημοτικής) εκπαίδευσης σε Αθήνα και Πάτρα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το Μετασχηματιστικό Στυλ σχολικής ηγεσίας επιδρά θετικά και ισχυρά στις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, ενώ το Συναλλακτικό Στυλ θετικά αλλά ασθενέστερα. Εντούτοις, το Παθητικό Στυλ δεν φάνηκε να ασκεί στατιστικά σημαντική επίδραση στη διαμόρφωση των διαπολιτισμικών αντιλήψεων των εκπαιδευτικών. Ακόμα, διαπιστώθηκε ότι οι διαπολιτισμικές αντιλήψεις του εκπαιδευτικού επιδρούν θετικά και σημαντικά στις παιδαγωγικές πρακτικές και τη διαπολιτισμική αυτοαποτελεσματικότητά του. Τέλος, η παρούσα μελέτη δείχνει ότι η αυτοαποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού σε ότι αφορά τη διαπολιτισμική εκπαίδευση εξαρτάται σημαντικά από τη διαπολιτισμική παιδαγωγική πρακτική που ακολουθείται. Τα παραπάνω ευρήματα υπογραμμίζουν την ανάγκη για διάλογο σε ό,τι αφορά τα ζητήματα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης των εθνοτικών μειονοτήτων. Πιο αναλυτικά, απαραίτητη κρίνεται η δημιουργία προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης και εξέλιξης των σχολικών διευθυντών και εκπαιδευτικών, ώστε να ευαισθητοποιηθούν περαιτέρω στα εν λόγω ζητήματα.el
dc.format.extent115el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΑποτελεσματικά στυλ ηγεσίας και διαπολιτισμική εκπαίδευση : διερευνώντας αντιλήψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe massive immigrants and refugees’ flow in the Greek educational system altered classrooms, which now, to a great extent, consist of multicultural students. Due to this reality, intercultural education emerged as a necessity to create a diverse school culture. School principal and teachers play a significant role in this direction. The main purpose of this study is to investigate the effects of different school leadership styles on teachers' attitudes about intercultural education. Additional research aim is the analysis of the way teachers' intercultural attitudes impact their pedagogical practices and intercultural self-efficacy. We also explore the relationship between such practices and teacher's self-efficacy regarding intercultural education. A quantitative survey was carried out through the collection of questionnaires from 116 elementary school teachers from Athens and Patra. The results showed that Transformational Leadership Style has a positive and strong effect on teacher intercultural understanding, while Transactional Style has a positive but weaker effect. However, no significant relationship was evident between Passive-Avoidant Leadership Style and opinions. Furthermore, intercultural perspectives of educators strongly affected their multicultural pedagogical practices and self-efficacy. Finally, it was found that teacher's self-efficacy about intercultural education significantly depends on multicultural pedagogical practices. These findings highlight the need for further discussion about multicultural issues and education provided to ethnic minorities. In more detail, it is deemed necessary to promote relevant professional training programs for school principals and teachers, in order to enhance their awareness about intercultural practices and cultural diversity.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΣτυλ σχολικής ηγεσίαςel
dc.subject.keywordΔιαπολιτισμική εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΑντιλήψεις εκπαιδευτικούel
dc.subject.keywordΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΠαιδαγωγικές πρακτικέςel
dc.subject.keywordΑυτοαποτελεσματικότητα εκπαιδευτικούel
dc.date.defense2023-02-20


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»