Η επικοινωνία εκπαιδευτικών και εκπαιδευόμενων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση ; ΤΠΕΠερίληψη
Η βιβλιογραφία έχει αποδείξει ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ή
τουλάχιστον οι πρώτες μορφές της έκαναν την εμφάνιση τους πολλά χρόνια
πριν σε μια προσπάθεια να συμπληρώσουν και να εμπλουτίσουν την
παραδοσιακή διδασκαλία. Η πανδημία του κορωνοϊού έφερε στο προσκήνιο
αυτή τη νέα μορφή εκπαίδευσης και το ζήτημα της επικοινωνίας
εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων στο νέο αυτό πλαίσιο.
Η παρούσα μελέτη εξετάζει το ζήτημα της επικοινωνιας τόσο μέσα από το
πρίσμα των τεχνικών μέσων που χρησιμοποιήθηκαν όσο και μέσα από τον ίδιο
τον ανθρώπινο παράγοντα, τον εκπαιδευτικό, που χρειάστηκε να
αναπροσαρμόσει τόσο τη λεκτική όσο και την μη λεκτική επικοινωνία με τους
μαθητές του, καθώς και τη σημασία της τόσο για τη μάθηση όσο και για την
ψυχολογία των μαθητών του.
Η μελέτη βασίστηκε σε ελληνική και ξενόγλωσση βιβλιογραφία που
περιλαμβάνει και σύγχρονα περιοδικά για την ανοικτή και εξ αποστάσεως
εκπαίδευση με πλούσια αρθρογραφία. Έπειτα πραγματοποιήθηκε εμπειρική
έρευνα μέσα από ένα δείγμα εκπαιδευτικών με τη χρήση ερωτηματολογίου.
Στην έρευνα αυτή δόθηκε έμφαση στο πόσο εύκολη ή δύσκολη ήταν αυτή η
επικοινωνία καθώς και στους παράγοντες που τη βοήθησαν ή την εμπόδισαν.
Στη συνέχεια με τη βοήθεια του google forms εξάχθηκαν τα αποτελέσματα.
Τέλος διατυπώθηκαν τα συμπεράσματα τόσο από την έρευνα όσο και από όλη
την διπλωματική εργασία.