Ο ηγετικός ρόλος του διευθυντή μιας σχολικής μονάδας για το εκπαιδευτικό σύστημα : αντιμετώπιση εσωτερικών κρίσεων με βάση το στυλ ηγεσίας του
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Σχολικό κλίμα ; Ηγεσία ; Κρίσεις ; ΔιευθυντήςΠερίληψη
Στην παρούσα μελέτη, διερευνώνται ο ρόλος του διευθυντή μιας σχολικής μονάδας στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζεται τις εσωτερικές κρίσεις με βάση το στυλ ηγεσίας του. Υιοθετήθηκε ως μέθοδος η ποσοτική μελέτη, αφού το δείγμα της έρευνας μελετήθηκε χρησιμοποιώντας ως εργαλείο ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο χωρίστηκε σε πέντε μέρη, που αφορούν στις γενικές πληροφορίες, το ρόλο και τη συμπεριφορά του διευθυντή μιας σχολικής μονάδας, τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, καθώς και την αντιμετώπιση κρίσεων. Έτσι, προέκυψαν τα αντίστοιχα αποτελέσματα, τα οποία αναλύθηκαν χρησιμοποιώντας κατάλληλα προγράμματα για το σχεδιασμό των αντίστοιχων γραφημάτων. Τα συμπεράσματα της έρευνας υποστηρίζουν ότι είναι καθοριστικός ο ρόλος του διευθυντή για τη διαμόρφωση ενός ευνοϊκού σχολικού κλίματος, ενώ ανεξάρτητα με το στυλ ηγεσίας και το ρόλο που διαδραματίζει κάθε φορά, ο διευθυντής μιας σχολικής μονάδας οφείλει να είναι προετοιμασμένος για την αντιμετώπιση και τη διαχείριση μιας εσωτερικής κρίσης, παρακινώντας τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής ομάδας και προσαρμόζοντας το υπάρχον σχέδιο στις εκάστοτε συνθήκες.