dc.contributor.advisor | Ψυλλάκη, Μαρία | |
dc.contributor.author | Τριανταφυλλίδου, Αικατερίνη | |
dc.date.accessioned | 2023-01-31T07:30:20Z | |
dc.date.available | 2023-01-31T07:30:20Z | |
dc.date.issued | 2023-01 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15084 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2506 | |
dc.description.abstract | Η παρακάτω εργασία αναλύει με λεπτομέρειες τις παραπάνω έννοιες και σε συνδυασμό με μια στατιστική ανάλυση προσφέρει χρήσιμα συμπεράσματα.
Σκοπός της έρευνας είναι να διαπιστώσει τον ρόλο που διαδραματίζουν οι εκπαιδευτικοί και πιο συγκεκριμένα ο διευθυντής-ηγέτης στην διαμόρφωση ενός θετικού σχολικού κλίματος στις εκπαιδευτικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για να εκπληρώσει τον στόχο της, η έρευνα αξιοποιεί την ποσοτική μεθοδολογία. Το δείγμα το οποίο έλαβε μέρος σε αυτήν αποτελείται από 71 άτομα. Η έρευνα επικεντρώνεται στις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και των διευθυντών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις σχολικές μονάδες του δήμου Μοσχάτου Ταύρου, οπότε οι απαντήσεις των ερωτηθέντων αποσκοπούν ουσιαστικά στην διαλεύκανση των απόψεων των εκπαιδευτικών που δραστηριοποιούνται σε αυτήν την περιοχή, σχετικά με την διαμόρφωση θετικού κλίματος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και, κατά συνέπεια, σκοπός της έρευνας είναι να βρεθούν οι σημαντικότεροι παράγοντες που συμβάλλουν στη δημιουργία αυτού του θετικού κλίματος.
Ορισμένα από τα συμπεράσματα της έρευνας έδειξαν ότι η διαμόρφωση θετικού κλίματος συμβάλει στην αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου, επηρεάζει θετικά την επίδοση των μαθητών, και γενικά εκπαιδευτικοί και διευθυντές προσπαθούν να επιτύχουν και να συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός θετικού σχολικού κλίματος. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί θεωρούν πως η παρεχόμενη εκπαίδευση στο σχολείο που εργάζονται βοηθά σημαντικά στην ανάπτυξη πολλών ικανοτήτων των μαθητών, όπως την αυτομόρφωση, την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και την κατασκευή παραδειγμάτων. Τέλος, όλοι οι συμμετέχοντες έδειξαν να εκτιμούν ιδιαιτέρως την αίσθηση και το κλίμα της υποστήριξης, την καλή και έγκυρη συνεννόηση και την κατανόηση μεταξύ εκπαιδευτικών και διευθυντών, τη συνεργατικότητα και την αμφίδρομη επικοινωνία. | el |
dc.format.extent | 98 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Ο ρόλος του σχολικού διευθυντή-ηγέτη στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος και της σχολικής κουλτούρας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.title.alternative | The role of the school leader-principal in the regulation of the school environment and the school culture within primary education | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The following paper analyzes the above concepts in detail and, in combination with a statistical analysis, offers useful conclusions.
The aim of the research is to find out the role played by teachers and especially the role of director-leader in shaping a positive school climate in the primary education units. In order to fulfill its objective, the survey uses a quantitative methodology. The sample of people who participated in it is 120 people. The research focuses mainly on the perceptions of primary school teachers and managers in the schools of the Municipality of Moschatou-Tavrou, so the respondents' answers are mainly aimed at elucidating the views of the teachers working in this area on the development of a positive climate in primary education, and therefore, research aims are to find the most important factors contributing to this positive climate.
Some of the findings of the survey have shown that positive climate contributes to schools’ effective operation, affects pupils' performance in a positive way, and teachers and directors, generally, try to achieve a positive school climate. Teachers also consider that the education provided at the school is important in helping develop pupils' abilities, such as self-motivation, problem-solving ability, critical thinking development, and modeling of examples. Finally, all participants showed a particular appreciation of the sense and the climate of support, the good and valid understanding among teachers and principals, cooperation, and two-way communication. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Σχολικό κλίμα | el |
dc.subject.keyword | Σχολική κουλτούρα | el |
dc.subject.keyword | Ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Αποτελεσματικό σχολείο | el |
dc.subject.keyword | Διευθυντές | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικοί | el |
dc.subject.keyword | Σχολικό σύστημα | el |
dc.subject.keyword | Θετικό κλίμα | el |
dc.subject.keyword | Πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.date.defense | 2023-01-27 | |