Γυναικεία επιχειρηματικότητα και εκπαίδευση : η περίπτωση Μοντεσσοριανών Σχολείων στην Ελλάδα
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επιχειρηματικότητα ; Γυναικεία επιχειρηματικότητα ; Εκπαίδευση ; Καινοτομία ; Μοντεσσοριανό σύστημα ; ΣχολείοΠερίληψη
Ένα εξέχον θέμα που απασχολεί την επιστημονική κοινότητα, τη διεθνή οικονομία και γενικότερα την κοινωνία είναι η παρουσία των γυναικών στον κλάδο των επιχειρήσεων. Στην παρούσα εργασία μελετάται η γυναικεία επιχειρηματικότητα και πιο συγκεκριμένα στον χώρο της εκπαίδευσης. Στο πρώτο μέρος της εργασίας εξετάζονται τα χαρακτηριστικά της γυναικείας επιχειρηματικότητας, η ισότητα των δύο φύλων στην αγορά εργασίας, τα σημερινά δεδομένα σχετικά με τη γυναικεία επιχειρηματικότητα, αλλά και η γυναικεία ηγεσία στην εκπαίδευση, σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά της. Το δεύτερο μέρος της εργασίας επικεντρώνεται στη μελέτη δύο περιπτώσεων ιδιωτικών σχολείων, τα οποία έχουν ιδρυθεί από γυναίκες στην Ελλάδα τη δεκαετία του 1960 και εφαρμόζουν το μοντεσσοριανό σύστημα εκπαίδευσης. Μέσα από τη μελέτη της βιβλιογραφίας και τη μελέτη περίπτωσης διαπιστώθηκε πως οι γυναίκες επιχειρηματίες και ιδιαίτερα εκείνες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της εκπαίδευσης, αν και λιγότερες αριθμητικά σε σχέση με τους άντρες, παρουσιάζουν αξιόλογη επιχειρηματική δραστηριότητα και καταλαμβάνουν διευθυντικές θέσεις στις οποίες αντεπεξέρχονται με ιδιαίτερη επιτυχία. Βρέθηκε, ακόμα, πως οι γυναίκες επιχειρηματίες, παρά τα στερεότυπα και τις αντιλήψεις καινοτομούν, ρισκάρουν και παρουσιάζουν νέες ιδέες. Τέλος, συμπεριλαμβάνονται και προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.