dc.contributor.advisor | Δρίβας, Κυριάκος | |
dc.contributor.author | Μελισσού, Βαλεντίνα | |
dc.date.accessioned | 2023-01-25T08:20:21Z | |
dc.date.available | 2023-01-25T08:20:21Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15060 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2482 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα μελέτη πραγματοποιήθηκε μία διερεύνηση στην ελληνική αλλά και την ξένη βιβλιογραφία αναφορικά με τις έννοιες της αλλαγής, της κουλτούρας, τους λόγους που μπορεί να συμβάλλουν, ώστε να δημιουργηθεί η ανάγκη για αλλαγή, τα συναισθήματα που μπορεί να προκαλέσει στα άτομα που απαρτίζουν έναν οργανισμό ή μία επιχείρηση, την ανεύρεση των αρμόδιων που χρειάζεται να διαχειριστούν αυτή την κατάσταση και της διαδικασίας μέσα από την οποία μπορεί να επιτευχθεί αυτό.
Επιπλέον, αναλύθηκε η διαδικασία αλλαγής εντός μίας σχολικής μονάδας και σαν τελικός στόχος ήταν η ανεύρεση εκείνου που έχει την ικανότητα συμβολής ώστε η αλλαγή να γίνει αποδεκτή από το σύνολο. Αναφέρεται το πως η αλλαγή επηρεάζεται σημαντικά από την κουλτούρα που διέπει τη σχολική μονάδα και ο διευθυντής στο ρόλο του μετασχηματιστικού ηγέτη, είναι εκείνος που θα βοηθήσει περισσότερο τη διαδικασία πραγματοποίησης μίας αλλαγής.
Τέλος, πραγματοποιήθηκε έρευνα σε εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στην ομάδα του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών, σε σχολεία της Αττικής και ειδικότερα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία καθώς και σε μέλη του διευθυντικού προσωπικού των σχολικών μονάδων της περιοχής Αθήνας, Βύρωνα, Αιγάλεω, Νίκαιας, Κορυδαλλού και Περιστερίου με πληθυσμό αναφοράς στα 100 άτομα για το 2021-2022, ενώ στόχος της έρευνας ήταν αρχικά να κατανοηθούν ποιες αλλαγές και καινοτομίες συμβαίνουν στις σχολικές μονάδες σήμερα. Επιπλέον, με ποιο τρόπο μπορούν οι αλλαγές να ενσωματωθούν στη λειτουργία του σχολείου και πώς αυτές αντιμετωπίζονται από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Και τέλος, ποιο ρόλο διαδραματίζει ο διευθυντής-ηγέτης στο να ενσωματωθούν οι αλλαγές αυτές. | el |
dc.format.extent | 75 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Η διαχείριση της αλλαγής και της καινοτομίας εντός της σχολικής μονάδας | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The major goal of this study is to look into, how things of change, culture, reasons that can contribute to the need for change, the emotions it can cause in people who make up an organization or a company, finding the people who need to manage this situation and the ways in which this can be achieved are presented in Greek and other literature.
Also, it aimed to analyze the process of change within a school unit, and to find the one who can contribute, so that it is accepted by all. It is said that change is significantly influenced by the culture that governs the school and the principal in the role of transformational leader, is the one who will most help the process of making a change.
Finally, a survey was carried out among teachers who participate in the team of the Postgraduate Studies Program as well as members of the management staff of the school units in the area of Athens, Vyronas, Aigaleo, Nikaia, Korydallos and Peristeri with a reference population of 100 people for 2021-2022, while the aim of the survey was initially to understand what changes and innovations are happening in school units today. In addition, how can the changes be integrated into the functioning of the school and how are they dealt with by teachers and students. And finally, what is the role of the leader-manager in the integration of these changes. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Αλλαγή | el |
dc.subject.keyword | Ηγέτης | el |
dc.subject.keyword | Σχολείο | el |
dc.subject.keyword | Αντίσταση | el |
dc.subject.keyword | Διαχείριση αλλαγής | el |
dc.subject.keyword | Μοντέλο ηγεσίας | el |
dc.date.defense | 2023-01-20 | |