Στάσεις / αντιλήψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με την καινοτομία και τη βιωσιμότητα στον χώρο της εκπαίδευσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαίδευση ; Καινοτομία ; Βιωσιμότητα ; Σχολείο ; ΕκπαιδευτικοίΠερίληψη
Στην παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με τη χρήση
ερωτηματολογίου για να καταγραφούν και να μελετηθούν οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών
σχετικά με την καινοτομία και την αειφορία στην εκπαίδευση, αλλά και την λειτουργία του
σχολείου ως αειφόρου. Στην έρευνα συμμετείχαν 102 εκπαιδευτικοί από σχολεία ολόκληρης
της χώρας. Τα αποτελέσματα επεσήμαναν τη γενικότερη θετική στάση των εκπαιδευτικών
απέναντι στην καινοτομία, στην εκπαίδευση και ειδικότερα στην εισαγωγή καινοτόμων
πρακτικών στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Επίσης οι εκπαιδευτικοί φαίνεται να γνωρίζουν το
περιεχόμενο της έννοιας της αειφορίας και τι συνεπάγεται η έννοια αυτή κατά την εφαρμογή
της στις σχολικές μονάδες. Οι εκπαιδευτικοί συνδέουν την καινοτομία με την αειφορία,
σημειώνοντας ότι η εισαγωγή τεχνολογίας, η Περιβαλλοντική εκπαίδευση, η επικράτηση του
πράσινου στον σχολικό χώρο και η μείωση του οικολογικού αποτυπώματος, αποτελούν
καινοτόμες και βιώσιμες εκπαιδευτικές πρακτικές. Τέλος η έλλειψη στήριξης από τη διοίκηση
του σχολείου και των τοπικών παραγόντων, η έλλειψη υποδομών και εξοπλισμού, η απουσία
κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού και η αδιαφορία των εκπαιδευτικών, μπορεί να
αποτελέσουν ανασταλτικούς παράγοντες στη λειτουργία ενός σχολείου ως αειφόρου.