Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η τεχνητή νοημοσύνη ως στρατηγική καινοτομίας στην εκπαιδευτική διαδικασία

dc.contributor.advisorΤσελεκούνης, Μάρκος
dc.contributor.authorΔεσύλλας, Ιωάννης
dc.date.accessioned2022-12-23T07:08:35Z
dc.date.available2022-12-23T07:08:35Z
dc.date.issued2022-12
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14961
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2383
dc.description.abstractΗ Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) είναι ένας αναπτυσσόμενος τομέας της τεχνολογίας ικανός να αλλάξει κάθε πτυχή των κοινωνικών μας αλληλεπιδράσεων. Στην εκπαίδευση η ταχεία εξέλιξη της επιστήμης των υπολογιστών οδήγησε στην ανάπτυξη και εξέλιξη εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης, οι οποίες συμβάλλουν καθοριστικά στην διευκόλυνση της διδασκαλίας, της μάθησης και της λήψης αποφάσεων. Πρόκειται για εφαρμογές, οι οποίες παρέχουν τόσο εξατομικευμένη μάθηση, υποστήριξη και ανατροφοδότηση στους μαθητές, όσο και διαχείριση και υποστήριξη των μαθημάτων. Ουσιαστικά, συμβάλλουν ώστε οι μαθητές να μαθαίνουν πιο αποτελεσματικά, κατανοώντας έννοιες και τα αντίστοιχα πεδία εφαρμογής τους, με νέες και πρωτοποριακές τεχνολογικές μεθόδους. Παράλληλα, αναλαμβάνουν ένα μεγάλο μέρος της γραφειοκρατικής δουλειάς των εκπαιδευτικών που τους δίνει την δυνατότητα να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει αρχικά τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη, κάνοντας παράλληλα μια ιστορική αναδρομή. Αναφέρει τις διάφορες προγραμματιστικές τεχνικές με βάση τις οποίες υλοποιείται η Τεχνητή Νοημοσύνη. Διατυπώνει την σύνδεση της Τεχνητής Νοημοσύνης με την εκπαίδευσή η οποία ξεκινάει από την δεκαετία του 1950. Αναλύει εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση, που αναπτύσσονται και εξελίσσονται την σημερινή εποχή. Παρουσιάζει ηθικές ανησυχίες και κινδύνους, που εγκυμονεί η χρήση εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση. Προσεγγίζει μελλοντικές προκλήσεις και στόχους σχετικά με την ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση με σημείο αναφοράς την υλοποίηση του 4ου στόχου της βιώσιμης ανάπτυξης, που αναφέρεται στην διασφάλιση ελεύθερης, ισότιμης και ποιοτικής εκπαίδευσης, προάγοντας ίσες ευκαιρίες για δια βίου μάθηση. Τέλος, παρουσιάζεται ερευνητική μελέτη που αναλύει τον βαθμό αποδοχής των εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση από την ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς είναι δεδομένο ότι στο μέλλον το ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης θα συμπληρώνεται από συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης.el
dc.format.extent87el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΗ τεχνητή νοημοσύνη ως στρατηγική καινοτομίας στην εκπαιδευτική διαδικασίαel
dc.title.alternativeArtificial intelligence as an innovation strategy in the educational processel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENArtificial Intelligence is a growing field of technology capable of changing every aspect of our social interactions. In education, the rapid development of computer science has led to the development and evolution of Artificial Intelligence applications, which are instrumental in facilitating teaching, learning and decision-making. These are applications that provide both personalized learning, support and feedback to students, as well as course management and support. Essentially, they help students to learn more effectively, understanding concepts and their respective fields of application, with new and innovative technological methods. At the same time, they undertake a large part of the bureaucratic work of the teachers which enables them to devote more time to the educational process. This thesis initially examines what Artificial Intelligence is while making a historical review. It mentions the various programming techniques based on which Artificial Intelligence is implemented. It articulates the connection of Artificial Intelligence with education which begins in the 1950s. It analyzes applications of Artificial Intelligence in education that are developing and evolving today. It presents ethical concerns and risks posed by the use of Artificial Intelligence applications in education. It approaches future challenges and goals regarding the integration of Artificial Intelligence in education with reference to the implementation of the 4th goal of sustainable development which refers to ensuring free, equitable and quality education by promoting equal opportunities for lifelong learning. Finally, a research study is presented that analyzes the degree of acceptance of Artificial Intelligence applications in education by the Greek educational community, as it is a given that in the future the Greek education system will be supplemented by Artificial Intelligence systems.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΤεχνητή νοημοσύνηel
dc.subject.keywordΕκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΕξατομικευμένη μάθησηel
dc.date.defense2022-12-18


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»