Το ηγετικό στυλ των διευθυντών/ντριών δημοτικών σχολείων και ο αντίκτυπός του στη λειτουργία αυτών
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διευθυντής ; Στυλ ηγεσίας ; Λειτουργία σχολείου ; Δημοτικό σχολείοΠερίληψη
Τα διοικητικά πρόσωπα μίας Σχολικής Μονάδας, εν προκειμένω ενός Δημοτικού Σχολείου, αναλαμβάνουν διαφόρων ειδών ρόλους στα πλαίσια αυτού και βρίσκονται σε επικοινωνία με τα περισσότερα μέλη του. Έτσι, η διερεύνηση των μοντέλων ηγεσίας (στυλ ηγεσίας) που εφαρμόζουν τα διοικητικά πρόσωπα στο Σχολείο καθίσταται αναγκαία διότι πέραν του εκτελεστικού χαρακτήρα που έχουν, καλούνται να ηγηθούν αποτελεσματικά έχοντας άμεση επαφή τόσο με τους/τις εκπαιδευτικούς όσο και με τους/τις μαθητές τριες.
Σκοπός της παρούσας έρευνας αποτελεί η έμμεση ανάδειξη ιδανικότερων στυλ ηγεσίας ανάλογα με το πόσο επηρεάζει το κάθε ένα από τα εξεταζόμενα τη γενική λειτουργία του Δημοτικού Σχολείου. Ο δείκτης επιρροής των στυλ ηγεσίας στη λειτουργία του Σχολείου βασίζεται όχι μόνο στις απόψεις εκπαιδευτικών και διοικητικών προσώπων αλλά και στις εμπειρίες που είχαν. Μεταξύ άλλων, εξετάζεται το επικρατέστερο στυλ ηγεσίας που εφαρμόζουν οι διευθυντές/ντριες στα Δημοτικά Σχολεία και κατ’ επέκταση η ικανοποίηση των εκπαιδευτικών και η ψυχολογία τους.