Οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την αποτελεσματικότητα των γυναικών στη διοίκηση των σχολικών μονάδων
The views of primary and secondary education teachers on the effectiveness of women in the administration of school units
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Γυναίκες ; Διοίκηση ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Δευτεροβάθμια εκπαίδευσηΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η αποτύπωση των απόψεων τόσο της
Πρωτοβάθμιας αλλά και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με την
αποτελεσματικότητα των γυναικών στη διοίκηση των σχολικών μονάδων.
Προκειμένου να διερευνηθούν οι στόχοι της παρούσης έρευνας και να απαντηθούν τα
ερευνητικά ερωτήματα διεξήχθη πρωτογενής ποσοτική έρευνα. Για την διερεύνηση
των απόψεων των εκπαιδευτικών δημιουργήθηκε ερωτηματολόγιο και αντίστοιχα
δείγμα από 107 εκπαιδευτικούς, οι οποίοι συλλέχθηκαν με τη μέθοδο της απλής τυχαίας
δειγματοληψίας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι εκπαιδευτικοί
συμφώνησαν πως η διοίκηση των διευθυντών ανεξαρτήτως φίλου είναι ικανοποιητική.
Ακόμα σημαντικό ρόλο στην απόδοση του διευθυντή ανεξαρτήτως φύλου παίζει η
μετεκπαίδευση, η επιβολή του διευθυντή, η αποδοχή του διευθυντή, οι οργανωτικοί
στόχοι του διευθυντή και οι κοινωνικές δεξιότητες του διευθυντή. Ενώ σημαντική
επίδραση αποτελεί για τους άνδρες το φύλο του διευθυντή της σχολικής μονάδας με
επίδραση του να επηρεάζει αποτελεσματικότητα του διευθυντή, την επιβολή του
διευθυντή, εργατικότητα του διευθυντή, αποδοχή του διευθυντή, τους οργανωτικούς
στόχους του διευθυντή και τις κοινωνικές δεξιότητες του διευθυντή.