Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διαχείριση κρίσεων στην ανώτατη εκπαίδευση

dc.contributor.advisorΧλέτσος, Θεολόγος - Μιχαήλ
dc.contributor.authorΣκολαρίκη, Χριστίνα
dc.date.accessioned2022-12-21T14:31:05Z
dc.date.available2022-12-21T14:31:05Z
dc.date.issued2022-12
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14949
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2371
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει μέσα από τις απόψεις των εργαζομένων του πανεπιστημιακού χώρου τη διαχείριση της κρίσης στην ανώτατη εκπαίδευση. Συγκεκριμένα διερευνώνται οι αντιλήψεις για την έννοια της κρίσης, τι θεωρούν δηλαδή τα μέλη του πανεπιστημίου ως κρίση, τι αποτελεί κρίση στον πανεπιστημιακό χώρο, ποιοι παράγοντες ενδεχομένως να οδηγήσουν στην εκδήλωση μιας κρίσης αλλά και τη ετοιμότητα των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων για την αντιμετώπιση μιας κρίσης. Τα παραπάνω ερευνητικά ερωτήματα απαντώνται στην παρούσα διατριβή μέσα από ερωτηματολόγια που απαντήθηκαν από μέλη των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και συγκεκριμένα εκπαιδευτικούς, διοικητικό και τεχνικό προσωπικό. Τα συγκεκριμένα μέλη αποτελούν τον κύριο κορμό των Πανεπιστημίων διαχρονικά. Η κύρια συνεισφορά της παρούσας μελέτης είναι η αποτύπωση των απόψεων των μελών του Πανεπιστημίου για την ετοιμότητα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στο ενδεχόμενο εμφάνισης μιας κρίσης. Τα μέλη του πανεπιστημίου και συγκεκριμένα οι εκπαιδευτικοί, διοικητικοί και τεχνικοί υπάλληλοι είναι ο κύριος πυρήνας των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και γνωρίζουν τις διαδικασίες και τον τρόπο λειτουργίας τους. Μέσα από μια βιβλιογραφική ανασκόπηση και ανάλυση της πρόσφατης βιβλιογραφίας για την έννοια της κρίσης και τη διαχείριση των κρίσεων, με έμφαση τη διαχείριση κρίσης στην εκπαιδευτική κοινότητα, θέτονται οι βάσεις και το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο στηρίχτηκε η διπλωματική διατριβή. Στα κύρια ευρήματα της μελέτης θα πρέπει να σημειωθεί ότι επιβεβαιώνεται η βιβλιογραφία σχετικά με την έννοια της κρίσης και ποιες καταστάσεις μπορούν να θεωρούν ως κρίση. Στο συγκεκριμένο ερώτημα σημαντικό είναι να επισημανθεί πως, σύμφωνα με τον Ferguson και συν (2000), οι αρμόδιοι για να αξιολογήσουν εάν μια έκρυθμη κατάσταση αποτελεί κρίση, είναι τα εμπλεκόμενα άτομα, έτσι για την παρούσα μελέτη οι εκπαιδευτικοί οι τεχνικοί και οι διοικητικοί υπάλληλοι ενός ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος. Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, πως η αξιολόγηση της ετοιμότητας του πανεπιστημίου βρέθηκε ότι σχετίζεται με τα έτη προϋπηρεσίας. Συγκεκριμένα, όσο αυξάνονται τα έτη προϋπηρεσίας τόσο χαμηλότερα αξιολογείται η ετοιμότητα του πανεπιστημίου για την διαχείριση μια ενδεχόμενης κρίσης. Συμπερασματικά πρέπει να σημειωθεί, πως τα ευρήματα της παρούσας μελέτης επιβεβαιώνουν την βιβλιογραφία σχετικά με την έννοια της κρίσης και προσφέρονται επιπλέον πληροφορίες σχετικά με τις απόψεις των μελών του Πανεπιστημίου για την διαχείριση της κρίσης.el
dc.format.extent95el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΔιαχείριση κρίσεων στην ανώτατη εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeEconomics in education and management in higher educationel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe purpose of this study is to investigate the crisis management in higher education. This was achieved by investigating the views of the members of the University. In particular, this postgraduate thesis investigates the perceptions of the concept of crisis are investigated, i.e. what the members of the university consider a crisis, what constitutes a crisis in the university area, which factors may lead to the occurrence of a crisis and also the readiness of higher education institutions to deal with a crisis. The above research questions are answered in this thesis through questionnaires that are answered by members of the higher educational institutions, specifically educational, administrative and technical staff. The specific members constitute the main body of the Universities throughout time. The main contribution of the present study is the capture of the views of university members on the readiness of educational institutions in the event of a crisis. The members of the university and in particular the administrators, teachers and technicians are the main core of the higher educational institutions while they know the procedures and the way they operate. Through a bibliographic review and analysis of the recent literature on the concept of crisis and crisis management, with an emphasis on crisis management in the educational community, the foundations, and the theoretical framework on which this diploma thesis was based are laid. In the main findings of the study, it should be noted that the literature on the concept of crisis and what situations can be considered as a crisis is confirmed. In this specific question it is important to emphasize that according to Ferguson et al. (2000) the persons responsible for assessing whether an irregular situation constitutes a crisis are the people involved, so for the present study the academic staff, the technicians and the technical administrators of a higher educational institution are the responsible to assess a situation as a crisis or not. It is also noteworthy that the perception of the readiness of the university was found to be related to years of service. Specifically, as the years of service increase, the university's preparedness for managing a possible crisis is evaluated as lower. In conclusion, it should be noted that the findings of the present study confirm the literature on the concept of crisis and offer additional information on the views of university members on crisis management.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΚρίσειςel
dc.date.defense2022-12-19


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»