Εμφάνιση απλής εγγραφής

Εκπαιδευτικοί και εργασιακός εκφοβισμός (mobbing) : μελέτη περίπτωσης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση του νομού Ευβοίας

dc.contributor.advisorΧατζηδήμα, Σταματίνα
dc.contributor.authorΜπασινά, Ελένη
dc.date.accessioned2022-12-21T07:30:16Z
dc.date.available2022-12-21T07:30:16Z
dc.date.issued2022-12
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14940
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2362
dc.description.abstractΣύγχρονες μελέτες καταδεικνύουν πως οι εκπαιδευτικοί αποτελούν μία επαγγελματική κατηγορία υψηλού κινδύνου όσον αφορά την εργασιακή παρενόχληση. Τα θύματα εκφοβισμού αντιμετωπίζουν μακροχρόνιες επιπτώσεις, όπως ψυχοκοινωνικά και σωματικά προβλήματα, άγχος, κατάθλιψη, επαγγελματική εξουθένωση. Η σημαντικότητα των επιπτώσεων του φαινομένου αποτέλεσε την αφετηρία του ερευνητικού προβληματισμού της παρούσας εργασίας. Ως σκοπός ορίζεται η διερεύνηση του φαινομένου της εργασιακής παρενόχλησης στους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Νομό Ευβοίας. Επιμέρους ερευνητικοί στόχοι είναι η εξέταση της συχνότητας εμφάνισης του εργασιακού εκφοβισμού στα σχολεία του Νομού Ευβοίας, η προβολή των στρατηγικών διαχείρισης των περιστατικών που υιοθετούνται από τους εκπαιδευτικούς, καθώς και η παρουσίαση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών ως προς την επίδραση του σχολικού κλίματος και της σχολικής ηγεσίας, λαμβάνοντας υπόψη μία σειρά δημογραφικών μεταβλητών. Τα αποτελέσματα του ερευνητικού μέρους προέρχονται από την εκπόνηση ποσοτικής έρευνας σε δείγμα 199 εκπαιδευτικών (129 γυναίκες και 70 άντρες) στο Νομό της Εύβοιας. Διαπιστώθηκε πως ο βαθμός στον οποίο συναντώνται περιστατικά εργασιακού εκφοβισμού στα σχολεία είναι γενικά χαμηλός, ενώ τα όποια φαινόμενα εργασιακής παρενόχλησης παρατηρούνται κατά των εκπαιδευτικών, φαίνεται να αποτελούν μεμονωμένα περιστατικά. Συμπερασματικά, διαπιστώνεται από τα ευρήματα της παρούσας έρευνας, ότι οι κύριοι επιδρώντες παράγοντες εμφάνισης του φαινομένου είναι το σχολικό κλίμα και η σχολική ηγεσία, ενώ από τις ατομικές μεταβλητές φαίνεται το φύλο να είναι καθοριστική μεταβλητή, σε αντίθεση με την ηλικία και τα χρόνια προϋπηρεσίας που δε δείχνουν να επηρεάζουν σημαντικά την εμφάνιση και κλιμάκωση του φαινομένου. Οι κυριότερες καταχρηστικές συμπεριφορές που αναφέρθηκαν από τα θύματα είναι ο υπερβολικός φόρτος εργασίας αλλά και πως αγνοούνταν οι απόψεις και οι ιδέες τους, που φαίνεται να πηγάζουν κυρίως από τους συναδέλφους και σε παρόμοια χαμηλότερα ποσοστά από το διευθυντή της σχολικής μονάδας, τους μαθητές και τους γονείς. Επιπλέον, καταγράφηκαν οι κυριότερες στρατηγικές αντιμετώπισης των εχθρικών συμπεριφορών και της παρενόχλησης, που είναι κυρίως η συζήτηση με άλλους συναδέλφους για υποστήριξη και ιδέες και η αποφυγή ή η αντιμετώπιση των θυτών. Τα ευρήματα της παρούσας εργασίας μπορούν να παρέχουν χρήσιμη πληροφόρηση σε σχετικούς τομείς διαμόρφωσης πολιτικής για την ενίσχυση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών ώστε να επιτελέσουν το έργο τους στο σχολείο και την κοινωνία.el
dc.format.extent197el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/
dc.titleΕκπαιδευτικοί και εργασιακός εκφοβισμός (mobbing) : μελέτη περίπτωσης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση του νομού Ευβοίαςel
dc.title.alternativeTeachers and mobbing : case study in the secondary education of the prefecture of Eviael
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENModern studies have pointed out that teachers belong to a professional group of high risk as far as workplace harassment is concerned. The victims of mobbing have to deal with long term effects, such as psychosocial and physical problems, stress, depression, professional burnout. The importance of the effects of the phenomenon has motivated the research questioning of the present study whose aim is to examine the phenomenon of workplace harassment in the Secondary Education teachers of Evia. Other research objectives concern the frequency of workplace bullying in the schools of Evia, the display of the management strategies adopted by the teachers and the presentation of the teachers’ opinions concerning the influence of the school climate and leadership, taking into account a series of demographic variables. The results of the questioning part derive from the elaboration of a quantitative research based on a sample of 199 teachers (129 women and 70 men) in the prefecture of Evia. According to this, the degree to which incidents of mobbing occur in schools is generally low, while any incidents of workplace harassment against teachers appear to be isolated incidents. In conclusion, the findings of the present research show that the major influencing factors of the appearance of the phenomenon is the school climate and leadership whereas from the individual variables the sex proves to be a determinative variable in contrast to age and the years of previous employment which do not seem to affect the appearance and culmination of the phenomenon to a great extent. The most important abusive behaviors mentioned by the victims is excessive workload and the fact that their ideas and opinions are ignored, both of which mainly stem from colleagues and in similar but lower percentages from the headmaster, the students and their parents. Additionally, the most significant strategies of confronting hostile behaviors and harassment have been recorded, which include discussion with other colleagues for support and ideas as well as avoidance or confrontation of the abuser. The findings of the present study might provide valuable information to related fields of politics configuration so as to reinforce and support teachers to accomplish their duty to school and the society.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΕργασιακός εκφοβισμόςel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικοίel
dc.subject.keywordΣχολική ηγεσίαel
dc.subject.keywordΣχολικό κλίμαel
dc.subject.keywordΘυματοποίησηel
dc.date.defense2022-12-20


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»