dc.contributor.advisor | Χανής, Στέφανος | |
dc.contributor.author | Γαλανόπουλος, Αθανάσιος | |
dc.date.accessioned | 2022-12-20T11:39:49Z | |
dc.date.available | 2022-12-20T11:39:49Z | |
dc.date.issued | 2022-12 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14933 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2355 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα ερευνητική προσπάθεια ολοκληρώθηκε στα πλαίσια υλοποίησης
των μεταπτυχιακών μου σπουδών στο πανεπιστήμιο Πειραιά, για το πρόγραμμα
οικονομικά της εκπαίδευσης και διαχείριση εκπαιδευτικών μονάδων. Η εργασία
περιλαμβάνει πέντε ενότητες, τέσσερις θεωρητικές και μια που αφορά την ερευνητική
προσπάθεια που έγινε για αυτήν.
Η πρώτη ενότητα αφορά την εκπαιδευτική ανισότητα στο ελληνικό
εκπαιδευτικό σύστημα. Αναλυτικότερα, αρχικά γίνεται μια γενική αναφορά και
περιγράφεται για το τι είναι εκπαιδευτική ανισότητα. Στην συνέχεια γίνεται μια
ιστορική ανάδρομη στην ιστορία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Ακολουθεί μια παρουσίαση των ανισοτήτων σε σχέση με την πρόσβαση στην
τριτοβάθμια εκπαίδευση στην χωρά μας. Στην συνέχεια προσδιορίζονται οι πτυχές της
εκπαιδευτικής ανισότητας σε σχέση με την σύνδεση της εκπαιδευτικής ανισότητας με
την αγορά εργασίας. Και η ενότητα ολοκληρώνεται με τον προσδιορισμό των
ζητημάτων που συνδέουν την εκπαίδευση με την μισθολογική ανισότητα, την
κατανομή του εισοδήματος, την φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό.
Στην δεύτερη ενότητα προσδιορίζονται οι τρόποι αντιμετώπισης από το
ελληνικό κράτος της εκπαιδευτικής ανισότητας. Αρχικά προσδιορίζονται οι
παράμετροι της κοινωνικής ανισότητας και οι κυβερνητικές υποχρεώσεις. Και στην
συνέχεια προσδιορίζονται οι επιπτώσεις των κοινωνικό-οικονομικών ανισοτήτων και
ο κρατικός αναγκασμός.
Στην τρίτη ενότητα ασχοληθήκαμε με την κοινωνική ανισότητα στο ευρωπαϊκό
εκπαιδευτικό σύστημα και ειδικότερα για το σκοπό της τριτοβάθμια εκπαίδευσης στις
δυτικές κοινωνίες, την επέκταση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τις σύγχρονες
τάσεις των εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων. Και η ενότητα ολοκληρώνεται
με τις επιπτώσεις της πολιτικής σε αυτές.
Τέλος σε σχέση με το θεωρητικό μέρος της έρευνας μας γίνεται μια προσέγγιση
των ζητημάτων των εκπαιδευτικών ανισοτήτων στην Αμερική. Αρχικά,
προσδιορίζονται οι εκπαιδευτικές ανισότητες στην Αμερική. Ακολουθεί η ανάλυση
των παρεμβάσεων που έχουν γίνει για την εξάλειψη τους και η ενότητα ολοκληρώνεται
με την σύνδεση που έχει γίνει αναφορικά με την εκπαίδευση και την αγορά εργασίας.
Τέλος στην επομένη και τελευταία ενότητα, παρουσιάζεται η ερευνητική
προσπάθεια που έγινε αναφορικά με την εκπαιδευτική ανισότητα και την αντίληψη που
έχουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί, για την εκπαιδευτική ανισότητα. | el |
dc.format.extent | 82 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Οι κοινωνικές ανισότητες στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα πως αντιμετοπίζονται από το ελληνικό κράτος και η σύγκριση του με το αμερικάνικο και με άλλα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The present research effort was completed in the context of my postgraduate
studies at the University of Piraeus, for the programme Economics of Education and
Management of Educational Units. The thesis includes five sections, four theoretical
and one concerning the research effort that was conducted for it.
The first section deals with educational inequality in the Greek educational
system. More specifically, first a general reference is made and described about what
educational inequality is. Then, a historical retrospective on the history of the Greek
educational system is presented. This is followed by a presentation of inequalities in
relation to access to higher education in our country. Then the aspects of educational
inequality are identified in relation to the link between educational inequality and the
labour market. And the section concludes by identifying the issues linking education to
wage inequality, income distribution, poverty and social exclusion.
The second section identifies the ways in which the Greek state addresses
educational inequality. First, the parameters of social inequality and governmental
obligations are identified. And then the effects of socio-economic inequalities and state
coercion are identified.
In the third section we dealt with social inequality in the European education
system and in particular the purpose of higher education in Western societies, the
expansion of higher education and contemporary trends of educational and social
inequalities. And the section concludes with the policy implications for them.
Finally, in relation to the theoretical part of our research, an approach to the issues of
educational inequalities in America is made. First, educational inequalities in America
are identified. This is followed by an analysis of the interventions that have been made
to eliminate them and the section concludes with the link that has been made regarding
education and the labour market.
Finally, in the next and last section, the re
search effort that has been done regarding educational inequality and the perception
that parents and teachers have, regarding educational inequality, is presented. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Κοινωνική ανισότητα | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτική ανισότητα | el |
dc.subject.keyword | Ελληνική εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικό σύστημα | el |
dc.date.defense | 2022-12-16 | |