Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών : διερεύνηση των παραγόντων που οδηγούν σε αυτήν

dc.contributor.advisorΚαρκαλάκος, Σωτήριος
dc.contributor.authorΧαραλαμπίδου, Σταματίνα
dc.date.accessioned2022-12-20T11:23:43Z
dc.date.available2022-12-20T11:23:43Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14931
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2353
dc.description.abstractΗ παρούσα ερευνητική μελέτη σκοπεύει να σκιαγραφήσει το επίπεδο επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Ελλάδας. Παράλληλα, εξετάζονται οι παράγοντες που σχετίζονται με την επαγγελματική ικανοποίηση, όπως η φύση της εργασίας, η εποπτεία, οι οικονομικές απολαβές, η αναγνώριση της εργασίας, κ.ά., και αποτυπώνεται η επίδραση του καθενός σε αυτήν. Στο πρώτο μέρος της εργασίας, αποσαφηνίζονται οι βασικοί όροι και αναφέρονται οι σημαντικότερες έρευνες γύρω από το θέμα της επαγγελματικής ικανοποίησης. Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της ποσοτικής έρευνας η οποία διεξήχθη τον Αύγουστο - Σεπτέμβρη του 2022. Η χορήγησης ενός δομημένου ερωτηματολογίου με 42 ερωτήσεις κλειστού τύπου συντέλεσε στη συλλογή πρωτογενών δεδομένων από ένα δείγμα 122 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Ελλάδας. To ερωτηματολόγιο βασίστηκε στις 36 ερωτήσεις του Job Satisfaction Survey του Spector (1985), στις οποίες ωστόσο προστέθηκαν άλλες 6 με σκοπό να εξετάσουν κάποιες επιπλέον πτυχές της εργασιακής ικανοποίησης. Από τα ευρήματα της μελέτης προκύπτει ότι οι εκπαιδευτικοί είναι σε γενικές γραμμές δυσαρεστημένοι από το επάγγελμά τους με μία τάση προς την ουδετερότητα. Οι παράγοντες που ικανοποιούν τους εκπαιδευτικούς και συσχετίζονται θετικά με την επαγγελματική ικανοποίηση είναι η «φύση της εργασίας» και ειδικότερα η «εργασία με παιδιά», ενώ ακολουθούν οι παράγοντες «εποπτεία» και «σχέση με συναδέλφους». Αντίθετα, οι εκπαιδευτικοί εμφανίζονται πολύ δυσαρεστημένοι με τις κυβερνητικές αποφάσεις, οι οποίες αποτελούν τον ισχυρότερο παράγοντα αρνητικής επίδρασης, τις προσθετές και τον μισθό. Όσον αφορά τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, δε φάνηκε να επιδρούν στη συνολική ικανοποίηση των εκπαιδευτικώνel
dc.format.extent133el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΗ επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών : διερεύνηση των παραγόντων που οδηγούν σε αυτήνel
dc.title.alternativeJob satisfaction of teachers : an investigation of the factors that affect teachers’ job satisfactionel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThis research study intends to outline the level of job satisfaction among primary school teachers in Greece. At the same time, the factors related to job satisfaction, such as the nature of work, supervision, salary, recognition of work, etc., and the effect of each on her, are examined. In the first part of the paper, basic terms are clarified and the most important investigations on the topic of professional satisfaction are mentioned. Then, in the research part of the study, are presented the results of the quantitative study, which conducted in August- September 2022. The administration of a structured questionnaire with 42 closed-ended questions contributed to the collection of primary data from a sample of 122 Primary Education teachers of Greece. The questionnaire was based on the 36 questions of the Job Satisfaction Survey by Spector (1985), to which, however, 6 questions were added in order to examine some additional aspects of job satisfaction. The results of the study show that teachers are generally dissatisfied with their profession with a tendency to neutrality. The factors that satisfy teachers and are positively correlated with job satisfaction are the "nature of work", in particular "work with children" and subsequently, are the factors "supervision" and "relationship with colleagues". On the contrary, teachers appear very dissatisfied with government decisions, which constitute the strongest negative impact factor, additional facilities and salary. Regarding demographic characteristics, it didn't seem to affect overall teachers’ job satisfaction.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΕπαγγελματική ικανοποίησηel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.subject.keywordΠτυχές της εργασίαςel
dc.date.defense2022-12-19


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»