Εμφάνιση απλής εγγραφής

Συγκριτική ανάλυση της επένδυσης της McDonald's στην Ελλάδα και τη Ρωσία

dc.contributor.advisorΠαντελίδης, Παντελής
dc.contributor.authorΓκόρπας, Σπυρίδων
dc.date.accessioned2022-10-25T10:05:55Z
dc.date.available2022-10-25T10:05:55Z
dc.date.issued2022-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14736
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2158
dc.description.abstractΟι Άμεσες Ξένες Επενδύσεις αποτελούν μια μορφή οικονομικής δραστηριότητας και επένδυσης που αποκτά όλο και σημαντικότερο ρόλο στην παγκόσμια οικονομία, στην εποχή της παγκοσμιοποίησης. Η μείωση των αποστάσεων, η διεθνοποίηση συναλλαγών, η ανάπτυξη του εμπορίου και η τάση των μεγάλων επιχειρήσεων για συνεχή ανάπτυξη και επέκταση αναδεικνύει τις Άμεσες Ξένες Επενδύσεις σε ένα ιδιαίτερα χρήσιμο οικονομικό εργαλείο. Όλο και περισσότερες μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις κυρίως από τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη κατέστησαν της Άμεσες Επενδύσεις βασική επιλογή τους για την επέκταση σε νέες αγορές. Σήμερα η πολυεθνική επιχείρηση γνωρίζει μεγαλύτερη ανάπτυξη από ποτέ και η επίδραση της στις οικονομίες και τις κοινωνίες διαφορετικών χωρών είναι αυξανόμενοι σε σχέση με κάποιες δεκαετίες πριν. Οι συνθήκες για την επιτυχή υλοποίηση μιας επένδυσης μπορεί να διαφέρουν σημαντικά από χώρα σε χώρα και επηρεάζονται από οικονομικούς, πολιτικούς, κοινωνικούς και άλλους παράγοντες. Η McDonald’s Corporation είναι μια αμερικανική πολυεθνική επιχείρηση με δραστηριότητα στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Αποτελεί την μεγαλύτερη αλυσίδα μαζικής εστίασης παγκοσμίως και ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σήματα παγκοσμίως. Θεωρείται σύμβολο της αμερικανικής κουλτούρας των νεότερων χρόνων και της αμερικάνικης κοινωνίας στο εξωτερικό. Η παρουσία της σε διαφορετικές μεταξύ τους χώρες, η επίδραση της στο κοινωνικό και οικονομικό πεδίο, η ταύτιση της με τις Η.Π.Α. στην συνείδηση των ανθρώπων και τα οικονομικά της μεγέθη την κάνουν ιδανική περίπτωση για μελέτη ως παράδειγμα Άμεσης Ξένης Επένδυσης πολυεθνικής επιχείρησης. Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί να εξετάσει την παρουσία της McDonald’s σε δύο χώρες όπου εμφάνισε διαφορετικά αποτελέσματα, την Ελλάδα και την Ρωσία. Η Ελλάδα θεωρείται χώρα αναφοράς σε οικονομικό επίπεδο στα Βαλκάνια και αποτελεί μια από τις λίγες περιπτώσεις που η προσαρμογή και οι επιδόσεις της εταιρείας ήταν προβληματικές για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η Ρωσία από την άλλη αποτελούσε μια από τις πιο κερδοφόρες και σταθερά αναπτυσσόμενες αγορές της McDonald’s μέχρι και την εισβολή της Ρωσικής Ομοσπονδίας στην Ουκρανία. Παρουσιάζει ιδιαίτερες πολιτικές οικονομικές, ii κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες. Η περίοδος της πανδημίας Covid 19 και η οικονομικές συνέπειες του πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία που οδήγησε στην αποχώρηση της McDonald’s από της χώρα δεν συμπεριλαμβάνονται στην παρούσα εργασία. Θα εξεταστούν η είσοδος της εταιρείας στην αγορά των δύο χωρών, η πορεία τους, οι συνθήκες στην αγορά μαζικής εστίασης καθώς και οι πτυχές του γενικότερου οικονομικού, κοινωνικού και πολιτικού περιβάλλοντος που επηρεάζουν την αγορά. Θα παρουσιαστούν οι κινήσεις της McDonald’s αλλά και η παρουσία των ανταγωνιστών της που θα βοηθήσουν να συγκριθεί η πορεία της αλυσίδας στις δύο χώρες με τις διαφορές και τις ομοιότητες της αλλά και οι προοπτικές για το μέλλον. Όλα τα παραπάνω θα μας βοηθήσουν να καταλήξουμε σε χρήσιμα συμπεράσματα για την επέκταση της πολυεθνικής επιχείρησης με την μέθοδο της Άμεσης Ξένης Επένδυσης.el
dc.format.extent121el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΣυγκριτική ανάλυση της επένδυσης της McDonald's στην Ελλάδα και τη Ρωσίαel
dc.title.alternativeComparative analysis of McDonald's investment in Greece and Russiael
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENForeign Direct Investment is a form of economic activity and investment that is becoming increasingly important in the global economy in the era of globalisation. The reduction of distances, the internationalisation of trade, the growth of trade and the tendency of large companies to continuously grow and expand makes Foreign Direct Investment a particularly useful economic tool. More and more large multinational companies, mainly from the United States and Europe, have made Direct Investment a key option for expanding into new markets. Today the multinational enterprise is experiencing greater growth than ever before and its impact on the economies and societies of different countries is increasing compared to some decades ago. The conditions for successful implementation of an investment can vary considerably from country to country and are influenced by economic, political, social and other factors. McDonald's Corporation is an American multinational corporation with operations in most countries of the world. It is the world's largest mass catering chain and one of the most recognisable brands in the world. It is considered a symbol of American culture in modern times and of American society abroad. Its presence in different countries, its impact in the social and economic field, its identification with the United States in people's minds and its economic size make it an ideal case for study as an example of Foreign Direct Investment of a multinational enterprise. This thesis aims to examine the presence of McDonald's in two countries where it showed different results, Greece and Russia. Greece is considered a benchmark country in the Balkans and is one of the few cases where the company's adjustment and performance has been problematic for a long period of time. Russia, on the other hand, was one of McDonald's most profitable and steadily growing markets until the invasion of the Russian Federation in Ukraine. It presents particular political economic, social and political conditions. The period of the Covid 19 pandemic and the economic consequences of Russia's war in Ukraine that led to McDonald's withdrawal from the country are not included in this paper.el
dc.contributor.masterΟικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγικήel
dc.subject.keywordΆμεσες ξένες επενδύσειςel
dc.subject.keywordΑγορά fast foodel
dc.subject.keywordMcDonald'sel
dc.date.defense2022-10-12


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»