Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαρασκευά, Φωτεινή
dc.contributor.authorΦράγγος, Χρήστος
dc.date.accessioned2022-10-24T06:55:49Z
dc.date.available2022-10-24T06:55:49Z
dc.date.issued2022-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14718
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2140
dc.description.abstractΣτη σύγχρονη ψηφιακή εποχή και ειδικά μετά τις επιπτώσεις που έφερε η πανδημία του COVID-19, οι εκπαιδευτικοί είναι απαραίτητο να συμβαδίσουν και να εφαρμόσουν νέες μεθόδους και τρόπους διδασκαλίας κατά την εκπαιδευτική διαδικασία με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών. Ειδικότερα στο γνωστικό αντικείμενο των μαθηματικών, οι δυσκολίες που έχουν αναγνωριστεί στην εκμάθηση μαθηματικών εδώ και έναν αιώνα, η κακή επίδοση που παρουσιάζει μεγάλο ποσοστό μαθητών και η ελληνική πραγματικότητα, με παλαιά αναλυτικά προγράμματα που δεν είναι ευθυγραμμισμένα με τις ανάγκες των μαθητών, δημιουργούν ένα πλαίσιο για απαραίτητες αλλαγές. Για τον σκοπό αυτό σχεδιάστηκε, υλοποιήθηκε και η αξιολογήθηκε ένα e-course για το μάθημα των μαθηματικών με τίτλο «Εξισω-αποδράσεις από το μουσείο Μαθηματικών». Αυτό αξιοποιεί τα ψηφιακά δωμάτια διαφυγής (Virtual escape rooms), υλοποιείται εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας Moodle και ενορχηστρώνεται σύμφωνα με το μοντέλο MCIEC (motivation, context, interactivity, evaluation and connectivity). Σκοπός του e-course είναι η βελτίωση των μαθηματικών ικανοτήτων, η ανάπτυξη κινήτρων και δεξιοτήτων 21ου αι., όπως επικοινωνία και συνεργασία και η ενεργητική συμμετοχή των μαθητών. Ειδικότερα το e-course αφορά τις εξισώσεις σε επίπεδο Στ΄ Δημοτικού και περιέχει ποικίλες online δραστηριότητες με τη βοήθεια web 2.0 εργαλείων που οι μαθητές πρέπει να πραγματοποιήσουν για να ολοκληρώσουν το e-course. Για την επίτευξη του ανώτερου στόχου, το πρόγραμμα υλοποιήθηκε και αξιολογήθηκε από 30 εκπαιδευτικούς. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε με άντληση δεδομένων από ερωτηματολόγια, ρουμπρίκα, ενσωματωμένα quizzes και φύλλα εργασίας παρείχε πληροφορίες για τη διερεύνηση και την απάντηση των ερευνητικών ερωτημάτων. Από τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν μετά το πέρας της πειραματικής διαδικασίας φάνηκε να υπάρχει επαλήθευση στο σύνολο των εναλλακτικών υποθέσεων που ορίστηκαν σύμφωνα με τα ερευνητικά ερωτήματα. Επομένως η εκπαιδευτική αυτή παρέμβαση κρίνεται επιτυχής, εκπληρώνοντας τους στόχους που είχαν τεθεί. Προεκτάσεις και προτάσεις για περαιτέρω έρευνα αναφέρονται στο τελευταίο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας.el
dc.format.extent152el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΑξιοποίηση του μοντέλου MCIEC σε ένα τεχνολογικά υποστηριζόμενο περιβάλλον για τη διδασκαλία μαθηματικών σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENIn the modern digital age and especially after the effects of the COVID-19 pandemic, it is necessary for teachers to keep up and apply new methods and ways of teaching during the educational process with the help of new technologies. Specifically in the subject of mathematics, the difficulties that have been recognized in learning mathematics for a century, the poor performance of a large percentage of students and the Greek reality, with old curricula that are not aligned with the needs of students, create a framework for necessary changes. For this purpose, an e-course for the mathematics entitled "Escapes from the Museum of Mathematics" was designed, implemented and evaluated. This utilizes digital escape rooms (Virtual escape rooms), is implemented entirely electronically through the Moodle platform and is orchestrated according to the MCIEC (motivation, context, interactivity, evaluation and connectivity) model. The purpose of the e-course is the improvement of mathematical abilities, the development of motivation and 21st century skills, such as communication and cooperation and the active participation of students. In particular, the e-course concerns equations at the 6th grade level and contains a variety of online activities with the help of web 2.0 tools that students must complete to complete the e-course. To achieve the higher goal, the program was implemented and evaluated by 30 teachers. The research conducted by deriving data from questionnaires, rubrics, embedded quizzes and worksheets provided information to explore and answer the research questions. From the statistical analysis of the data collected after the end of the experimental process, it appeared that there is a verification of all the alternative hypotheses defined according to the research questions. Therefore, this educational intervention is considered successful, fulfilling the goals that were set. Extensions and suggestions for further research are mentioned in the last chapter of this paper.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΕξισώσειςel
dc.subject.keywordΜοντέλο MCIECel
dc.subject.keywordΠλατφόρμα Moodleel
dc.subject.keywordΕικονικά δωμάτια διαφυγήςel
dc.subject.keywordΗλεκτρονική μάθησηel
dc.subject.keywordEscape roomsel
dc.date.defense2022-10-12


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»