dc.contributor.advisor | Δανιήλ, Γεώργιος | |
dc.contributor.advisor | Daniil, Georgios | |
dc.contributor.author | Λαζαρέτου, Τριανταφυλλιά | |
dc.contributor.author | Lazaretou, Triantafyllia | |
dc.date.accessioned | 2022-09-29T08:37:03Z | |
dc.date.available | 2022-09-29T08:37:03Z | |
dc.date.issued | 2022-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14633 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2056 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή είναι μια μελέτη για τη συνεχή βελτίωση και
ανάπτυξη της φορτωτικής, από την πρώτη φορά που ένα τέτοιο έγγραφο
χρησιμοποιήθηκε στο διεθνές εμπόριο μέχρι την εμφάνιση της ηλεκτρονικής
φορτωτικής και την ανάγκη της στη ναυτιλία. Σκοπός της διπλωματικής εργασίας
είναι να εντοπιστούν τα εμπόδια και οι δυσκολίες που προκύπτουν από τη χρήση της
κλασσικής φορτωτικής, η αναγκαιότητα της ηλεκτρονικής φορτωτικής και τα
πλεονεκτήματά της, καθώς και τα νομικά ζητήματα που προκύπτουν από τη χρήση
της, με έμφαση στα ζητήματα υπογραφής και γνησιότητας.
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς, γεγονός που οδηγεί στη
σταδιακή αντικατάσταση της κλασσικής φορτωτικής από την ηλεκτρονική. Λόγω των
πολλών πλεονεκτημάτων των ηλεκτρονικών εγγράφων, πολλά έγγραφα στη
ναυτιλιακή βιομηχανία, συμπεριλαμβανομένων των φορτωτικών, έχουν
αντικατασταθεί από ηλεκτρονικά. Τα χαρακτηριστικά των τριών κύριων λειτουργιών
της παραδοσιακής φορτωτικής, δηλαδή οι λειτουργίες της απόδειξης παραλαβής
εμπορεύματος, η απόδειξη της σύμβασης μεταφοράς και η χρήση ως έγγραφο
απόδειξης της κυριότητας, εγείρουν ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσον η
ηλεκτρονική φορτωτική αναπαράγει αυτές τις λειτουργίες, κατά πόσον η δυνατότητα
διαπραγμάτευσης επιτυγχάνεται κατά τη χρήση ηλεκτρονικών συστημάτων και τον
τρόπο με τον οποίο θα γίνει η δυνατότητα μεταφοράς. Επιπλέον, θα πρέπει να
εξεταστούν ζητήματα που προκύπτουν σχετικά με τη νομιμότητα, την
εμπιστευτικότητα και την ασφάλεια της ηλεκτρονικής φορτωτικής. Για την
αντιμετώπιση όλων των νομικών ζητημάτων που προκύπτουν, θα εξεταστούν
διεθνείς κανονισμοί, όπως ο κανονισμός της UNCITRAL για το ηλεκτρονικό εμπόριο
και οι κανόνες της CMI για τις ηλεκτρονικές φορτωτικές. Λαμβάνοντας υπόψη την
ανάλυση των τεσσάρων εγκεκριμένων επίσημων ηλεκτρονικών λογαριασμών των
συστημάτων έκδοσης φορτωτικής, δηλαδή των Bolero, essDocs, E-titleTM και
EdoxOnline, τα προβλήματα της δυνατότητας διαπραγμάτευσης και της διαδικασίας
μεταφοράς αποτέλεσαν σημαντική πηγή ανησυχίας στον τομέα της ναυτιλίας. | el |
dc.format.extent | 60 | el |
dc.language.iso | en | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | The use of electronic bills of lading in shipping and the legal issues arising | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | This master thesis is a study on the continuous improvement and development of the
B/L from the first time such document was used in international trade until the
appearance of the electronic documentation and the need of e- B/L in the shipping
industry. The aim of the dissertation is to identify the obstacles and difficulties arising
from the use of the traditional paper B/L, the necessity of the e-B/L and the
advantages of the said electronic documentation, as well as the legal issues arising by
its use with emphasis on the signature and authenticity issues.
E- transactions are growing rapidly which leads to traditional documentation to be
gradually replaced by electronics. Because of the many advantages of electronic
documents, many current paper documents in the maritime industry, including Bs/L
have been replaced by electronics. The attributes of the three main functions of
traditional B/L, namely the functions of receipt of goods, the evidence of contract of
carriage and the document of title, arising questions whether e-B/L replicates these
functions, whether the negotiability is achieved when using electronic systems and
how the transferability will be made. Moreover, issues arising regarding the legality,
confidentiality and security of e- B/L should be examined. To deal with all legal
issues arising, regulations around the world, such as UNCITRAL Model law on
electronic commerce and the CMI Rules for E- B/L shall be investigated. Taking into
account the analysis of the four approved official electronic bills of lading platforms,
namely Bolero, essDocs, E-titleTM and EdoxOnline, the problems of negotiability
and transferring process have been a major source of concern in the shipping industry. | el |
dc.contributor.master | Shipping Management | el |
dc.subject.keyword | Electronic bills of lading | el |
dc.subject.keyword | Bills of lading | el |
dc.subject.keyword | Contract of carriage | el |
dc.subject.keyword | Transport document | el |
dc.date.defense | 2022-09-26 | |