Εκπαιδευτική διοίκηση και συναισθηματική νοημοσύνη: τρόποι και μέθοδοι αξιολόγησής της
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Συναισθηματική νοημοσύνη ; Εκπαιδευτική διοίκηση ; Αποδοτικότητα ; ΑξιολόγησηΠερίληψη
Τα τελευταία χρόνια πολλοί ερευνητές έχουν εστιάσει το ενδιαφέρον τους στην έννοια της συναισθηματικής νοημοσύνης σε συνάρτηση με την εκπαιδευτική ηγεσία, αναγνωρίζοντας το μείζονα ρόλο που κατέχει ο διευθυντής σε ένα σχολείο. Ο παράγοντας της συναισθηματικής νοημοσύνης (ΣΝ) θεωρείται ότι διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο στην ανάπτυξη των σχέσεων σε ένα εργασιακό περιβάλλον και στην άσκηση αποτελεσματικής ηγεσίας όχι μόνο στο χώρο των επιχειρήσεων και της βιομηχανίας αλλά και στο χώρο της εκπαίδευσης, καθώς εκεί η επιτυχία δεν είναι εύκολα μετρήσιμη με την επίτευξη διάφορων ποσοτικών στόχων. Σκοπός αυτής της μελέτης είναι η βιβλιογραφική εξέταση των εξελίξεων στη διοικητική επιστήμη και ειδικότερα στα μοντέλα εκπαιδευτικής ηγεσίας. Θα παρουσιαστεί μια βιβλιογραφική επισκόπηση αναφορικά με τους ορισμούς και τα θεωρητικά μοντέλα που επικράτησαν γύρω από την Συναισθηματική Νοημοσύνη καθώς και έρευνες που μελέτησαν την σημαντικότητα της συναισθηματικής νοημοσύνης στη διοίκηση οργανισμών εκπαίδευσης. Ακόμα θα προταθεί η ενσωμάτωση των τεστ συναισθηματικής νοημοσύνης στην επιλογή των διευθυντών σχολικών μονάδων, ώστε να υπάρχει υψηλή εργασιακή παραγωγικότητα, απόδοση και ικανοποίηση. Τέλος, θα παρουσιαστούν σχετικά συμπεράσματα γύρω από το θέμα αυτό.