Επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών: η περίπτωση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Training and professional development of teachers: the case of Primary Education
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επαγγελματική ανάπτυξη ; Επαγγελματική ταυτότητα ; Επαγγελματισμός ; Επιμόρφωση εκπαιδευτικών ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευσηΠερίληψη
Αυτή η εργασία αποτελεί μια συνεισφορά στα πεδία της επιμόρφωσης και επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, και πιο συγκεκριμένα στην περίπτωση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Μέσα από ημιδομημένες συνεντεύξεις που έγιναν σε 10 (δέκα) εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, έγινε προσπάθεια διερεύνησης των απόψεων και των πρακτικών των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών αναφορικά με την επαγγελματική τους ανάπτυξη, θέτοντας παράλληλα και τα ζητήματα της επαγγελματικής ταυτότητας και της βελτίωσης των επιδόσεων των μαθητών μέσω της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί γενικά έδειξαν θετική στάση σε ότι αφορά την επαγγελματική τους ανάπτυξη και συνειδητοποιούν την σημασία της σε μια κοινωνία που συνεχώς εξελίσσεται. Τα κεντρικά ζητήματα που προέκυψαν από την ανάλυση δεδομένων είναι η ανάγκη για πιο βιωματικές επιμορφώσεις, η σημασία και αναγκαιότητα των επιμορφώσεων, η αξία της αλληλεπίδρασης με άλλα μέλη της σχολικής κοινότητας (συνάδελφοι, σχολικοί ηγέτες, επιμορφωτές) καθώς και η αξία της εργασιακής εμπειρίας. Παράλληλα, αναδείχθηκαν ως βασικά ζητήματα στο πλαίσιο της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών οι επιρροές στις επιδόσεις των μαθητών, η ανάγκη για επιμόρφωση σε θέματα διαπολιτισμικότητας, συμπερίληψης και χρήσης ΤΠΕ και η αδυναμία του σχολικού συστήματος να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά κρίσεις που προκύπτουν (πανδημία Covid-19). Οι μελλοντικές μελέτες θα είχε ενδιαφέρον να στραφούν στην αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών και μαθητών και τη σημασία αυτής στην επαγγελματική ανάπτυξη και ταυτότητα των εκπαιδευτικών, ειδικά σε πλαίσιο αλληλεπικαλυπτόμενων κρίσεων – συγκεκριμένα η οικονομική, η μεταναστευτική και η πανδημική κρίση.